club_hockeyenbij

Hockey bij Forescate

Hockeyclub Forescate, opgericht op 1 juli 1962, is een gezellige familiehockeyclub in Voorschoten. Forescate biedt voor alle leeftijden vanaf 6 jaar mogelijkheden tot hockeyen. Bij MHC Forescate kunt u terecht voor prestatief hockey, recreatief hockey en G-hockey: hockey speciaal voor mensen met een verstandelijke beperking.

Op dit moment hebben we ruim 1.150 leden en dit aantal groeit ieder jaar nog wat door. MHC Forescate beschikt over 1 semiwater kunstgrasveld, 3 zand-ingestrooid kunstgrasvelden en een klein oefenveldje.

Jeugd
MHC Forescate heeft een bloeiende jeugdafdeling. De club heeft maar liefst 40 jeugdteams die meedoen aan de zaterdagcompetitie- en 26 Jongste Jeugd-teams.

Vanaf het seizoen 2012-2013 is voor het eerst gestart met het Benjamini-lidmaatschap. Benjamini's krijgen in trainingsgroepjes onder begeleiding van oudere jeugdleden en/of ouders de eerste beginselen van het hockey aangeleerd op de zondagmorgen. Centraal staat het bewegen met en zonder bal en het spelenderwijs aanleren van hockey en vriendjes worden met bal en stick. Benjamini's zijn kinderen met een minimale leeftijd van 6 jaar (op 1 oktober 2012) en een maximale leeftijd van 7 jaar (30 september 2012), dan wel kinderen die jonger zijn dan 6 jaar maar wel in groep 3 zitten in het schooljaar 2012-2013.

Kinderen vanaf 7 jaar, zogenaamde F-jes, kunnen al deelnemen aan hockeyactiviteiten. De F-jes zijn leden die wanneer het nieuwe hockeyseizoen begint, voor 1 oktober van dat kalenderjaar 7 jaar zijn (dan wel door specifieke omstandigheden
in de F-jeugd spelen voordat ze 7 jaar zijn), maar die wel al in groep 4 van de basisschool zitten. De F-jes starten in de maand september met de 1 uur training in de week. Ze leren dan op speelse wijze veilig met de bal en stick om te gaan. Na de herfstvakantie gaan de F-jes op de zaterdagochtend deelnemen aan de KNHB-competitie.
Het zal duidelijk zijn dat spelplezier hierbij voorop staat.

In het jaar daaropvolgend, dus in het jaar waarin de kinderen 8 jaar worden, worden de kinderen ingedeeld in de E-jeugd. Zij trainen dan nog 1 uur per week en nemen op de zaterdagochtend deel aan de KNHB-competitie voor de jongste jeugd. Ook bij deze competitie staat spelplezier voorop. Meedoen is belangrijker dan winnen.

Jeugd van 10 tot en met 17 jaar speelt competitie. Het hockey is waar mogelijk meer prestatiegericht maar zeker speelt gezelligheid en teamspirit een belangrijke rol. In principe trainen alle junioren teams twee maal per week.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met [email protected].

Voor iedereen vanaf 18 jaar bestaan de volgende mogelijkheden:
  • Jong seniorlidmaatschap: lidmaatschap voor hen die, wanneer het nieuwe hockeyseizoen begint, voor 1 oktober van dat kalenderjaar 18 jaar of ouder zijn, maar niet ouder dan 24 jaar zijn. Als jong seniorlid wordt men aan het begin van het hockeyseizoen ingedeeld in een team, dat deelneemt aan de KNHB-competitie.
  • Seniorlidmaatschap: lidmaatschap voor hen die, wanneer het nieuwe hockeyseizoen begint, voor 1 oktober van dat kalenderjaar 25 jaar of ouder zijn. Als seniorlid wordt men aan het begin van het hockeyseizoen ingedeeld in een team, dat deelneemt aan de KNHB-competitie.
  • Trainingsleden zijn senioren die wekelijks kunnen komen trainen en maximaal 6 wedstrijden per jaar mee mogen spelen met een team dat uitkomt voor Forescate.
  • Trimlidmaatschap is bestemd voor senioren die wekelijks komen hockeyen in de daartoe bestemde trimledengroepen. Trimhockey is ooit ontstaan doordat groepen ouders zonder enige hockeyervaring buiten competitieverband voor de gezelligheid zijn gaan hockeyen. Het is een recreatieve vorm van hockey waarbij men leert hockeyen en vrijblijvend met elkaar actief sport.
Momenteel kent Forescate enkele trimledengroepen:
  • Maandagochtend trimdames
  • Dinsdagavond trimdames van 20.15 tot 21.30
  • Woensdagochtend trimdames van 9.00 tot 10.00
  • Woensdagavond trimheren van 20.15 tot 21.30
Meer informatie over de trimledengroepen vindt u onder het kopje Senioren.

Bij de senioren is nog ruimte voor nieuwe leden. Indien nodig wordt er een nieuw team geformeerd en ingeschreven voor de competitie. Als je meer informatie wil, kun je contact opnemen met [email protected].