Forescate Jongens D1 speelt “interland” tegen Oxford!
Woensdagavond 16 april mochten onze jongens van de D1, onder leiding van coach Romano van der Hooft, aantreden tegen de Magdalen College School uit Oxford.
Deze behoorlijk exclusieve "Boys School”, opgericht in 1480, is geen onbekende van onze club, want zeven jaar geleden was ze hier ook al eens te gast. De school heeft sport hoog in het vaandel staan en splitst het schooljaar in drie sporttrimesters:  rugby, hockey en cricket.

De "boys” sluiten nu hun hockeyseizoen af met een toer door Nederland.  Na wedstrijden tegen AMVJ en Rotterdam was woensdag  Forescate D1 de tegenstander.  De wedstrijd begon officieel met de overhandiging van een Forescate vaantje aan het team van Oxford.

Na het beginsignaal bleek al snel dat onze Forescatemannen een maatje te groot waren voor de gasten.  Die deden wel hun uiterste best en gezien hun korte seizoen deden ze het helemaal niet zo slecht. Maar de uitslag van 13-2 sprak natuurlijk boekdelen. Coach Ben White probeerde er met typisch Britse humor nog een draai aan te geven: "we have won on away goals!!!” (vrij vertaald: "we hebben wel gewonnen qua aantal uit-doelpunten!”).

Voor beide teams was het leerzame en onvergetelijke avond!