Indeling Dames 1 en Heren 1 seizoen 2014/2015

De KNHB heeft de poule-indelingen voor het seizoen 2014-2015 bekend gemaakt voor Dames en Heren 1. Onze beide eerste seniorenteams zijn gepromoveerd en krijgen dus een scala aan nieuwe tegenstanders. Heren 1 treedt komend seizoen aan  in de eerste klasse en treft daar een aantal streekgenoten als Roomburg, Kieviten en Zoetermeer. Dames 1 ontmoet in de tweede klasse opponenten als Groen Geel, HDS, Noordwijk en Zoetermeer. Een prachtig vooruitzicht en een interessante sportieve uitdaging derhalve.

Heren 1
Na het memorabele seizoen 2013-2014 keert Forescate H1 eindelijk weer terug in de eerste klasse, het niveau waar de Voorschotense heren liefst 11 jaar ontbraken. In het seizoen 2002/2003 degradeerde Forescate naar de tweede klasse waarna zeven magere jaren aanbraken en Forescate zelfs twee seizoenen lang geen eerste elftal op de been bracht.  Bijna onvoorstelbaar voor wie nog weet dat Forescate H1 tussen 1998 en 2000 zelfs twee seizoenen in de overgangsklasse uitkwam. De hele club verheugt zich dus op de terugkeer van Heren 1 in de eerste klasse.

Tegenstanders eerste klasse B
Forescate treft komend seizoen in de eerste klasse Zwart-Wit (Breda) en Hudito (Delft), twee degradanten uit de overgangsklasse. Reigers (Hoofddorp) speelde vorig seizoen in de eerste klasse A en eindigde daar als 5e. Uit de eerste klasse B komen Spirit (Schiedam), DSHC (Delft), Pollux (Vlaardingen) en Derby (Zwijndrecht), de nummers 7 t/m 10 van vorig seizoen. De kampioen uit onze tweede klasse B, Berkel en Rodenrijs, zien we ook nu weer terug. Uit onze eigen regio komen Roomburg, Kieviten en Zoetermeer en dus staan er ook diverse derby ’s op het programma.

Dames 1
Het kampioenschap van Dames 1 in de derde klasse zorgde er voor, dat Forescate zijn rentree maakt in de tweede klasse na de degradatie in 2010. De titel in de derde klasse werd met name bewerkstelligd door een ijzersterke tweede competitiehelft en diverse talentvolle A1-speelsters die wekelijks hun steentje bijdroegen. Met Esther Swen als nieuwe trainer-coach zal Forescate er veel aan gelegen zijn om te laten zien over welke mogelijkheden deze formatie beschikt.

Tegenstanders tweede klasse B
Vier streekploegen treft Forescate in de tweede klasse. HDS (Den Haag) en Groen-Geel (Wassenaar) zijn degradanten uit de eerste klasse. Noordwijk en Zoetermeer zijn de andere regio-opponenten en ook deze duels mogen voor een derby doorgaan. Ommoord eindigde vorig seizoen als 3e en lijkt dus een favoriet. DSHC (Delft), Berkel en Rodenrijs, Etten-Leur, Dordrecht en Dopie waren vorig seizoen de nummers 6 t/m 10. Tot slot Rapide uit het Zeeuwse Hulst, dat kampioen werd in de derde klasse C.