concept trainingsschema seizoensstart 2014
Beste spelers en ouders van jeugdspelers,

Het concept trainingsschema is gemaakt en als bijlage opgenomen.
Dit schema is nog niet definitief omdat de schoolroosters van de trainers nog niet bekend zijn en ook enkele andere trainers afhankelijk zijn van werkgever en andere verplichtingen.
We weten dat ivm andere activiteiten iedereen zo snel mogelijk wil weten wanneer en hoe laat getraind wordt en daarom dit concept schema.

Een aantal uitgangspunten van trainingen:
Trainen doe je met het hele team en je meldt je af bij de trainer en de lijntrainer (indien aanwezig).
Bij de 1e training legt de trainer uit welke afspraken gelden (tijdstip verzamelen, kleding, afmelden, gedrag op de training, hoe warming up moet gebeuren etc). Deze afspraken worden ook met de coach gecommuniceerd zodat iedereen op de hoogte is.
De trainer bereidt de training voor, voert deze zo goed mogelijk uit en zorgt dat de spelers zich ontwikkelen op hockey technisch, tactisch, op mentaal en op fysiek gebied.
De speler zorgt dat hij/zij op tijd komt, zich inzet, normaal respectvol gedrag tegenover trainer en medespeler vertoont en met zorg omgaat met materiaal en accommodatie.

Vakanties en afwezigheid trainer
In de vakanties wordt niet getraind. Dit wordt ook in de agenda op de site gemeld.
Wanneer de trainer ziek/afwezig is, wordt door de trainer (& lijntrainer in overleg met de trainingscoordinator) gezocht naar een vervanger. De training gaat in principe altijd door, soms in combinatie met ander team.

Trainer worden
Als je het leuk vindt om andere spelers beter te maken als hockeyer, als teamspeler en om je zelf te ontwikkelen als trainer (voor een groep staan, enthousiasmeren, duidelijk leren uitleggen) kan je je ook aanmelden. Leuk!!!
De 2e jrs D kunnen Benjamini's en kabouters trainen.
De C-spelers kunnen F-jes en E-tjes trainen (in overleg met de lijntrainer).
B-spelers kunnen E-tjes en D-tjes trainen en eventueel 1e jrs C team.
Ook als je op de reserve-lijst wilt staan (dan kunnen we je bellen als er een trainer uitvalt), dan hoor ik dat graag.

Looptrainingen
Voor de D-jeugd (alle jongens en meisjes D-teams) worden dit seizoen loopcoordinatie trainingen georganiseerd. Dit zijn extra trainingen die niet verplicht zijn, maar wel worden aangeraden.
Voor de 1e teams van de A, B en C jeugd worden looptrainingen (conditie, kracht, loopscholing) georganiseerd.
Deze trainingen zijn nog niet definitief, maar in schema is reeds ruimte op genomen.

Keepers
De keeperstrainingen starten vanaf 1 september en dit specifieke schema wordt later gemaild naar de betreffende keepers en keeperstrainers.
Voor de 2e jrs E keepers wordt elke week een keeperstraining georganiseerd. De keeper die de zaterdag erop in het goal staat, wordt door de coach uitgenodigd om te komen trainen. Wanneer spelers heel enthousiast zijn om te keepen, graag doorgeven aan de lijncoordinator zodat dit enthousiasme ondersteund kan worden met vaste keeperstrainingen.
De 1e jrs E keepers mogen op de woensdag (indien gewenst door speler en coach) op de training als keeper meedoen.
Er worden geen aparte keeperstrainingen georganiseerd.
De F-jes keepers trainen niet maar trainen gewoon als speler op de woensdag.

Met vragen over trainingen, inhoud trainingen, organisatie van trainingen en andere zaken kan je terecht bij [email protected]. Alle andere zaken graag via de coach of lijncoordinator.

Grtz

Esther Swen