Aanleg beregeningsinstallatie veld 1 start 25 augustus

In de komende jaren is het nodig de velden 1, 2 en 3 te vervangen. Dit vergt een enorme investering. Afgelopen maanden is door het bestuur in samenwerking met de Stichting Beheer Sportvoorzieningen Sportaccommodatie  Adegeest (SBSSA), waarin de velden zijn ondergebracht, nog eens goed gekeken naar de financiële positie van de vereniging. De uitkomst is dat 25-8 gestart wordt met veld 1 met de aanleg van een beregeningsinstallatie.

Rekenen
Allerlei berekeningen zijn uitgevoerd of het mogelijk is nog dit seizoen de zo gewenste beregeningsinstallatie op veld 1 aan te leggen. Wij willen graag in alles een gezonde vereniging blijven. Een sproei-installatie, zeker op een hoofdveld, is al jaren niet meer weg te denken in de hockeywereld. MHC Forescate is nog één van de weinige verenigingen zonder zo een sproei-installatie op zijn semi-water  hoofdveld.
Na akkoord van de stichting SBSSA is door het bestuur besloten de al jaren zo  gewenste sproei-installatie nog dit seizoen aan te leggen. Na intensief overleg met de verschillende bedrijven is het ondanks de piek/vakantieperiode gelukt op korte termijn een sproei-installatie  te realiseren en de werkzaamheden in te plannen.

Werkzaamheden
Er wordt op 25 augustus gestart met de aanleg van het plaatsen van de ringleiding rond veld 1 en het plaatsen van de  8 nieuw ontwikkelde en sterk verbeterde sproeiers op 2 meter hoge staanders. Dat betekent veel graafwerk voor het plaatsen/monteren van de buizen en alle elektra en stuurkabels. Daarna wordt nog in dezelfde week de bestrating zo snel mogelijk gedicht, zodat veld 1 slechts kortstondig niet volop  gebruikt kan worden.

Medewerking
Het vergt wel enige aanpassing en medewerking van de leden om de werkzaamheden rond veld 1 te kunnen realiseren. Iedereen wordt dan ook verzocht zich aan de regels te houden die in deze week duidelijk zullen worden gecommuniceerd. Nadat de graaf - en installatiewerkzaamheden rond veld 1 zijn afgerond, worden pas de bijbehorende pompen, leidingen, voorraadtank, filters en de computergestuurde installatie aangelegd aan de kant van het mini-veld. Door deze scheiding in de werkzaamheden zal de overlast voor gebruik van veld 1 zoveel mogelijk beperkt blijven.

Eindresultaat
Medio september hebben wij, als alles naar wens verloopt, een werkende installatie. Een installatie die, naast het standaardprogramma, ook een verkort programma kan draaien. Te veel water voorkomt beperking van algengroei, welke op elk veld is terug te vinden, ook op onze huidige velden.

Regels
Met klem verzoeken wij iedereen nogmaals zich tijdens de aanleg te houden aan de regels wanneer veld 1 wel of niet gebruikt kan/mag worden. Het voorkomt dat er vervuiling optreedt op het veld  en schade aan de leidingen en installatie wordt aangebracht.

Aad Bol
Bestuur MHC Forescate