Forescate H1 wint Athena-toernooi

Forescate Heren 1 is weer ontwaakt uit haar zomerrust. Nadat de afgelopen twee weken de versnaperingen van juli van het lichaam af zijn getraind, stond een toernooi bij Athena op het programma.

Inmiddels heeft Willem, naast steun en toeverlaat Paul van Pelt, ook de support van Thomas Egeli. Thomas zal zowel op donderdag als zondag samen met Willem de Heren van de nodige tactische en technische aanwijzingen voorzien.

Zoals bekend is Heren 1 afgelopen seizoen gepromoveerd naar de 1e klasse, hetgeen een uitdaging gaat worden op vele facetten. Op het vernieuwde complex van de Amsterdamse club stond op zaterdag morgen een pot tegen onze Zuiderburen op het programma. Nadat Roel Schalij met z’n backhand voor 1-0 had gezorgd, sleepte de Belgen er toch een 2-1 overwinning uit.

Achteraf bleek dit een valse start van toernooi, waar 5 wedstrijden van 2 x 20 minuten waren gepland. De tweede tegenstander kwam uit het hoge Noorden. GMHC (Groningen), ook uitkomend in de 1e klasse, werd met 1-0 verslagen. Het was wederom de backhand van Roel die de bal het houtwerk deed toucheren.

De laatste wedstrijd van zaterdag werd gespeeld tegen een oude bekende, Strawberries. Deze wedstrijd eindigde in een 3-0 overwinning voor de blauwhemden. Met name het derde doelpunt was het resultaat van een schitterende aanval over vele schijven.

De dag werd afgesloten met een bbq door de zeer gastvrije club Athena (dank voor de goede organisatie). Alrik had z’n showroom Borreti’s uitgestald en het vlees kon worden gegaard. Bijtijds gingen de auto’s weer naar Voorschoten, zodat we zondag ook fris en fruitig zouden zijn. Overigens met uitzondering van Gijs, die nog enkel met bandjes en tapejes aan elkaar was geplakt (immers fysiek is altijd psychisch).

De zondag opende zowel op als het buiten het veld zonnig. De thuisploeg Athena, werd met 3-0 verslagen, mede door twee goede strafcorners van Tim Pont. In de laatste pot van het toernooi was Alphen de tegenstander. Ook deze ploeg werd aan de kant geschoven via een 3-1 overwinning. Romano drukte vanaf kopcirkel af in de linkerhoek, Bart deed dat in de rechter. Paul soleerde nog via de achterlijn de cirkel binnen en gaf de bal aan Yannick die soepel om zijn as draaide en de bal in de verre hoek pushte.

Dit alles resulteerde in toernooiwinst. Ondanks dat dit niet het hoofddoel was, prijkt het eindresultaat toch mooi op de schoorsteenmantel van Huize Schoolstraat. Willem toonde zich achteraf tevreden over de discipline bij het uitvoeren van de nieuwe tactiek. Desondanks zijn er nog een aantal verbeterslagen te maken, zeker gezien de verwachte tegenstand dit seizoen. Komende week staan er weer twee trainingen op het programma en een weekend hockey in La France.

Ter afsluiting, Daan en Max (JA1), dank voor het invallen. Samen met de jongste Segeren (Wiebe) is het mooi om te zien dat er weer drie talenten de aansluiting bij het 1e weten te vinden. Overigens kunt u Daan ook inhuren voor speeches. Als jongste aanwezige mocht hij toch mooi de complete menigte van een overwinningsrede voorzien, en dat deed hij totaal niet onverdienstelijk.

GAK