Aanleg sproei-installatie veld 1 nagenoeg voltooid

Het bestuur van Forescate had een al langer gekoesterde wens om een sproei-installatie aan te leggen rond veld 1 en die wens is nagenoeg voltooid. De stichting SBSSA, met ingang van heden verantwoordelijk voor het beheer van onze 4 velden,  fungeerde als opdrachtgever. De oplettende bezoekers van ons complex zullen de laatste dagen hebben opgemerkt dat de aanleg van de sproei-installatie rond ons veld 1 in een afrondend stadium is beland.

Beperkte hinder

Hoewel normaliter de aanleg van een dergelijke installatie in een competitieperiode de nodige last met zich mee kan brengen, is de hinder voor onze leden relatief beperkt gebleven.
Onder de bezielende leiding van Aad en Ad (de "schrik” van iedere aannemer) is op uitstekende wijze samengewerkt met de verschillende partijen die voor realisatie verantwoordelijk waren.
Om zo min mogelijk overlast te veroorzaken is de aanleg in twee delen opgesplitst, waarbij in de 1e fase drie weken geleden al de ringleiding en bekabeling rond het veld is uitgegraven en vervolgens is aangelegd. Da afgelopen week (2e fase) werd de plaatsing van een opslagtank en de installatie van pompen, pomphuis en alle techniek uitgevoerd.

Het ziet ernaar uit dat we met ingang van zondag 21 september op een besproeid veld kunnen gaan spelen en trainen, indien het laatste probleem met een overijverige sproeiarm op zaterdag 20 september verholpen kan worden.

Semi-waterveld

Veld 1 is immers vanaf het begin al aangelegd als een "semi-waterveld” en dus geschikt voor zowel zandingestrooid gebruik, maar ook als een besproeid veld met enkele kenmerkende eigenschappen van een "waterveld”.  Door het waterlaagje tussen de vezels gaat het spel namelijk sneller en is er ook minder een remmende werking merkbaar van het zand dat tussen de vezels is gemengd. Op deze manier verwachten we een impuls te kunnen geven aan  de verdere verbetering van het hockeyniveau van onze spelers. Met de aanleg van deze sproei-installatie zetten we weer een belangrijke volgende stap in het verder verbeteren van de hockeyfaciliteiten waar we als vereniging trots op kunnen zijn.

Afspraken
Natuurlijk vraagt het inplannen van sproeibeurten in een toch al overvol dagprogramma  op ons complex wel de nodige duidelijke afspraken en medewerking van iedereen. Het is onverminderd belangrijk om op tijd het veld te betreden en te verlaten, zodat alle wedstrijden binnen de gestelde tijd kunnen worden afgewikkeld. Ruimte voor het uit laten lopen van wedstrijden hadden we al niet en deze planning wordt nu nog belangrijker. Over het exacte gebruik en timing van de sleutels van de sproei-installatie worden via een instructie de komende week verdere mededelingen gedaan.

Het bestuur van Forescate is trots op realisatie van dit project en wil alle betrokkenen heel hartelijk danken voor hun inzet in deze.

Bestuur MHC Forescate