Dames 1 boekte eerste zege: 5-1

Waar we ons vorige week het eerste kwartier in dromenland bevonden, was er deze week sprake van een tegengestelde situatie. Na een goede voorbespreking met mooie tactieken op de beamer van Esther, was de aanwijzing om er in het eerste kwartier vol bovenop te gaan. Met dit doel begonnen wij om 12:45 uur tegen Berkel en Rodenrijs met een 1-2’tje van de mini’s, waardoor wij mentaal al op een 1-0 voorsprong stonden.

Aangevuld met Amber Schonk, speelster uit MA1, ging er vanaf de eerste minuut gas op de pedalen. Na vorige week was het tenslotte de bedoeling om aan het toegestroomde publiek te bewijzen dat wij wel degelijk konden winnen in de tweede klasse. Zeventig minuten later toonde het scorebord een prachtige score van 5-1. Voor de eerste goal mocht Lisa van Kampen tekenen. Evenals vorige week scoorde zij vanuit een corner. Waar wij vorige week allemaal verrast waren door een mooie sleep, vielen deze week de monden open. Het aangeven van Jorin Bonefaas, een goede stop van Merel de Kock en een sleep uit het boekje. Oh nee, beter dan het boekje. De bal op de lat en over de keeper heen, naar beneden en bovenop de lijn. De vraag is en blijft of de bal daadwerkelijk achter de lijn is geweest, maar ach de goal werd toegekend en de 1-0 voorsprong was niet meer puur mentaal.  Daarna wordt het wat betreft de doelpuntenmakers vrij saai.

Na Lisa was het namelijk 4x Milou Raap die de bal achter de keeper van Berkel wist te krijgen. De eerste kwam voort uit een corner, die strak door het midden ging maar wel mooi onder de keeper door rolde. 2-0. De tweede van Milou, en de derde in  totaliteit, begon met een mooie pass van Jorin Bonefaas. Een supersolo van Milou over de achterlijn waarbij de keeper werd uitgespeeld, resulteerde in gejuich: 3-0. En zo gingen wij de rust in.

Na een korte rustperiode was de concentratie teruggekeerd op ons o zo mooie eerste veld MET sproeisysteem. Het is toch fijn, met twee gepromoveerde vlaggenschepen, dat wij nu voorzien zijn van een veld waarop de bal niet achterblijft, maar gewoon met je meedoet wanneer dat de bedoeling is. Hoewel de eerste helft eindigde met een 0 op het scorebord, was dit na de tweede helft niet meer het geval, het kan tenslotte niet altijd feest zijn. Een corner voor Berkel leidde, na chaos en weinig zicht, tot de 3-1. Wij waren daarvan, helaas voor Berkel, niet onder indruk en pakten gewoon rustig door.

Een interceptie op het middenveld en een snelle pass naar het midden zorgde voor een counter die gevaar met zich meebracht. Anne Waaijer ontving de bal in de cirkel, maar toen zij klaar was voor het tekenen van de 4-1, dacht de keeper van Berkel daar anders over. Een tik op de stick van Anne, met als resultaat het ontnemen van een scoringskans, bezorgde ons een strafbal. Raap mocht aanleggen, en waar wij normaliter van haar snoeiharde ballen in het dak gewend zijn, rolde deze er toch op enigszins knullige wijze in. De handen gingen naar het hoofd, maar daarbij wel een lach, want de 4-1 zat erin. 4-1 vonden wij toch een beetje mager, dus waarom dan niet ook nog de 5-1. Het zal u niet verbazen, dat Milou Raap op kop stond en uithaalde met haar backhand. Over de keeper heen, ging de bal richting goal. Julienne Moll gaf deze bal eigenhandig boven haar schouder (voor de niet hockeyers, dat is tegen de regels) nog even een tik mee. Dit leverde na afloop wat verwarring op, maar aangezien dit spektakel achter de doellijn plaatsvond, was het een goal en wel op naam van Milou Raap: 5-1.

Volgende week spelen wij uit in Delft op Dopie, met grootse plannen om deze lijn door te zetten. Heren 1 speelt ook uit maar dan bij Derby, dus we hopen u op 5 oktober weer op het thuisfront te zien!!

Liefs, Dames 1

Dames I met mini's