Heren 1 - Zoetermeer: 3-6

Op 21 september stond voor Forescate de eerste thuiswedstrijd in de eerste klasse op het programma, tegen Zoetermeer. In nieuwe pakken en tenues, betrad Forescate het hoofdveld dat door de splinternieuwe sproei-installatie speelklaar werd gemaakt: alle ingrediënten voor een fantastische zondagmiddag leken aanwezig te zijn. De eerste tegenslag van de middag was het uitvallen van Steven Altenburg, die tijdens de warming-up het veld al moest verlaten.

Heren 1 begon sterk aan de wedstrijd, en creëerde in de openingsfase goede kansen. Zoetermeer, dat tot op dat moment nog niet in de buurt van het Voorschotense doel was gekomen, kwam echter op voorsprong.

Tim Pont zette Lars Knoester niet veel later met een fantastische pass één op één met de keeper, een buitenkansje dat laatstgenoemde netjes benutte: 1-1. Lars' naam zou even later nogmaals op het wedstrijdformulier verschijnen, dit maal vanwege de gele kaart die hij ontving.

Zoetermeer nam met een man meer al gauw de leiding, en breidde deze in rap tempo uit tot 1-4. Via een matig gepushte corner werd de ruststand vlak voor rust zelfs bepaald op 1-5.

Na een duidelijke rustbespreking kwam Forescate sterk uit de kleedkamer, dit resulteerde in een strafcorner die Romano van der Hooft fantastisch binnenpushte. Helaas kreeg Yannick van der Haas later een gele kaart (en een strafbal tegen, die Kevin stopte), net als Luc, waardoor Forescate met 9 man op het veld kwam te staan.

Hoewel Zoetermeer de 6-2 op magistrale (en ietwat gelukkige) wijze scoorde, was het slotakkoord voor Maurits Lindner, die met zijn befaamde backhand de doelman van Zoetermeer wist te passeren.

Ondanks twee nederlagen, en veel ruimte voor verbetering, heeft Forescate twee wedstrijden lang grote delen van de wedstrijd prima gespeeld, wat hoop geeft voor de komende wedstrijden. Aankomende zondag spelen wij uit op Derby in Zwijndrecht, de week erna komt HUDITO op bezoek op sportpark Adegeest. Wij hopen u dan allemaal weer langs de lijn te zien!

GAK