Trimheren 'proefessionaliseren'

Dat niet alleen de kaderteams hun sport serieus nemen, bewezen de trimheren afgelopen vrijdag.

Een flinke delegatie van de trimmannen die zich elke woensdag in het zweet werken onder de bezielende leiding van trainer Koen Ramakers, kwam samen om laatstgenoemde te bedanken voor zijn inspanningen en inspirerende oefensessies. Onder het genot van een glaasje gerstenat bij het historisch belangrijke café Barrera in Leiden, verzamelden de atleten zich om daarna af te reizen naar Het Prentenkabinet. Daar werd de groep gastvrij ontvangen door gastheer en eigenaar Martin van der Ham en enkele van zijn medewerkers.

Tijdens een verrukkelijk diner, dat ondermeer bestond uit een voorgerecht van zalm en een hoofdgerecht van parelhoen, werd vooruit gekeken naar het naderend toernooi bij LOHC en werden plannen gesmeed om als groep verder te professionaliseren. Forescate kan er van uit gaan binnenkort meer te horen van deze fanatiekelingen. Maar voorlopig ligt de focus bij de trainingen op de woensdagavond en wordt gerekend op meer hockeykennis en -techniek aan de hand van oefenmeester Koen.

Gok