Dames 1 haalt uit bij Dopie: 1-6!

Dopie uit. Het klinkt wat arrogant, maar bij ons was er vooraf sprake van slechts één enkele gedachte, namelijk winst. Dikke winst. Met deze gedachte begonnen wij op zondag 28 september aan een wedstrijd die dan ook zou eindigen in een 3-punter. De geblesseerde Romee Bonefaas en de zieke Merel de Kock werden vervangen door Evi Ritfeld (A1) en Pauline Hennink (B1), die tevens haar debuut maakte in Dames 1!

De instructies vooraf waren duidelijk, er moest net als afgelopen week op eigen veld begonnen worden met een felle start. Om 12:45 uur stonden er dan ook louter geconcentreerde koppies te staren naar een toneelspel van Dopie, iets met een stationnetje en een trein. Dit lied deed ons niet duizend doden sterven, nee, naar aanleiding van dit lied schoot er maar één gedachte door de hoofden. Ja? Zijn we klaar met zingen? Dan kunnen we er nu overheen.

Het duurde niet lang voor de 0-1 tussen de palen lag. Een corner die niet op geheel briljante wijze werd gestopt, werd door Quirine Berghuijs alsnog goed verwerkt waardoor Jorin Bonefaas haar kans zag om ook haar eerste goal van het seizoen te maken. Boem, vanuit een nulhoek flatste zij de bal keurig in de lange hoek. Waar er vorige week lyrische woorden waren en monden open vielen, was dat deze week niet echt het geval. Het spel liet te wensen over en was niet op ons hoogst mogelijke niveau. Toch was er 70 minuten later sprake van, voor een promovendus uit de 3e klasse, een monsterscore. Hoewel het spel geen groot publiek verdiende, waren er onder deze 6 goals wederom prachtige bij. Waar Milou Raap vorige week een strafbal op niet eigen wijze scoorde, was het deze week een snoeiharde flats in het dak in een 1-op-1 tegen de keeper. Voor het einde van de eerste helft was het Lisa van Kampen die de 0-3 bij de tweede paal op knappe wijze binnentikte.

De adviezen voor de tweede helft waren duidelijk. Het ontbrak aan energie, er moest gewerkt worden zonder lange klappen maar met mooie combinaties. Hoewel de tweede helft beter was dan de eerste, was het nog steeds niet denderend. Maar ach, er rolden opnieuw 3 goals in. Quirine Berghuijs hield het tijdelijk voor gezien als voorstopper en ging er met een hele hoop snelheid vandoor. De speelsters van Dopie hadden het nakijken, evenals de keeper, hoppa 0-4. De doelstelling was geen tegendoelpunten, helaas werd het toch nog ergens 1-4. Keepster Wendy Seitz bracht overigens vele malen  knap redding. Het rotgevoel werd al snel teniet gedaan door een solo van Milou Raap over de achterlijn, identiek aan de prachtige solo van vorige week. Geen paniek, 1-5. En als klapper op de vuurpijl een splijtende pass van Jorin Bonefaas op Lisa van Kampen, welke haar weg voorzette richting de keeper van Dopie. Iedereen verwachtte het uitspelen van de keeper, maar deze bleef strak op haar doellijn. Niet dat het Lisa wat interesseerde, want zij sloot de rij met een prachtige push in het net: 1-6.

Toch enigszins trots kan ik u mededelen dat wij momenteel de meeste gescoorde doelpunten van de hele poule hebben, namelijk 12. Daarnaast bekleden wij de 3e plaats, wat we graag zo willen houden! Volgende week spelen we om 12.45 uur op eigen veld tegen Noordwijk, waarbij we een beter spelletje willen spelen met hopelijk veel publiek langs de lijn. Wij worden gevolgd door Heren 1 die tegen Hudito, degradant uit de overgangsklasse, spelen, dus graag tot volgende week!!

Liefs Dames 1