Derby H1 – ForescateH1: 2-2

Uit de eerste twee wedstrijden hebben de mannen van Forescate helaas nog geen punten weten te scoren in de eerste klasse. De formatie van Willem Kauffmann heeft echter wel laten zien dat het prima mee kan en dat de eerste punten dan ook niet lang op zich (kunnen) laten wachten. Afgelopen zondag was HC Derby uit Zwijndrecht de tegenstander. Derby nam voor de wedstrijd de 2e plek in met 6 punten uit 2 wedstrijden. De Voorschotense mannen wisten wat hen te doen stond.

Om 12.30 uur reden de auto’s de Weddeloop af om 55 km zuidelijker de auto’s weer in de parkeervakken te plaatsen. Heren 1 was zo goed als compleet en de geblesseerde spelers Steven (Tok), Paul en Alrik waren weer inzetbaar. Na de vertrouwde wedstrijdbespreking gingen de mannen het veld op voor de warming-up.

Om 14.45 uur mocht Forescate de jacht op een 3-punter openen. Na enkele minuten kreeg Forescate al de eerste kans. Helaas kon Roel zijn stick niet voldoende achter de bal krijgen en mikte de bal langs de verkeerde kant van de paal. De Voorschotense mannen waren duidelijk met één doel naar Zwijndrecht gekomen. Het offensieve spel kon helaas niet omgezet worden in een voorsprong. Een paar minuten later was een spaarzame aanval van Derby  wel direct raak (1-0). Forescate liet zich niet van de wijs brengen en bleef aanvallen. Romano was dichtbij de gelijkmaker, maar mikte zijn strafcorner hard op de paal. Niet veel later werd er gefloten voor de rust.

Coach Willem bleef ondanks de achterstand positief en zorgde ervoor dat de mannen met het mes tussen hun tanden weer het veld opstapte. Binnen twee minuten na de hervatting mocht Romano wederom aanleggen bij de strafcorner. Ditmaal was de doelverdediger van Derby kansloos (1-1). Forescate nam geen genoegen met deze stand en bleef druk uitoefenen op de verdediging van de tegenstander, die hier duidelijk moeite mee had. Willem Kauffmann wisselde regelmatig door om niets aan energie in te leveren. Met veel kracht plaatste Forescate de ene na de andere aanval. Ongeveer 15 minuten na de gelijkmaker werd er weer een strafcorner versierd. Romano werd in stelling gebracht en schoot de bal wederom hard achter de keeper (1-2). De eerste voorsprong in de eerste klasse was een feit. Met nog minder dan 10 minuten op de klok was de eerste overwinning dichtbij. Het publiek ging als een 12e man achter de thuisploeg staan en dwong Forescate steeds verder terug op eigen helft. Pas in de allerlaatste minuut wist Derby een klein gaatje te vinden in de verdediging van Forescate en trok de stand naar 2-2.

Over de gehele wedstrijd gezien had Forescate het betere van het spel en  is er niet één punt gewonnen, maar twee verloren. De meegereisde trouwe supporters hebben een wedstrijd gezien waar Forescate weer een stap vooruit heeft gezet. Komende zondag 5 oktober speelt Heren 1 de thuiswedstrijd tegen Hudito om 14.45 uur.

Wij hopen jullie allen langs te lijn te zien!

GAK