Sproei-installatie; wanneer en hoe

MHC Forescate is nu een kostbare sproei-installatie rijker maar dat geeft ook verantwoordelijkheden en regels.

1. Hoe houden we onze sproei-installatie vrij van beschadigingen
Allereerst is het van groot belang dat iedereen afblijft van de 8 sproeiers die gemonteerd zijn op palen rond ons veld 1. Ook is het niet toegestaan aan de palen zelf te komen, laat staan er in te klimmen.

De sproeiers worden aangestuurd door de druk van het water en bewegen via een ingenieus systeem en zijn zodanig afgesteld dat het gehele veld volledig wordt beregend. Zodra iemand met de hand draait aan deze sproeikoppen, raken ze defect en is sproeien niet meer mogelijk.

Het is ten alle tijden streng verboden aan deze sproeiers te komen.

Van iedereen wordt verwacht dat we elkaar aanspreken als toch mocht blijken dat iemand zich niet aan deze regel houdt. Dat geldt ook voor de ouders van de kinderen. Sancties kunnen worden opgelegd en kosten zullen worden verhaald als een sproeikop beschadigd raakt.

2. Hoe beperken we algengroei op veld 1 nu er een sproei-installatie is aangelegd?

Van belang is, dat het veld alleen besproeid dient te worden als het veld droog is.

Een algenvrij veld begint bij het eigen gedrag: niet onnodig/minder beregenen en de velden goed schoonhouden en onderhouden is de basis voor het beperken van algengroei.

Laten we samen zorgen dat we lang plezier hebben van onze sproei-installatie!