Forescate H1 nog zonder overwinning

Afgelopen zondag 19 oktober stond er maar één wedstrijd op het programma aan de Weddeloop. Waar alle andere teams konden genieten van een vrij weekend, mocht Heren 1 het opnemen tegen Zwart Wit. Deze mannen uit Breda kwamen afgelopen seizoen nog uit in de Overgangsklasse. Gezien de kwaliteit die Forescate twee weken geleden tegen de andere degradant Hudito op de mat wist te leggen, was dit geen reden tot zorg. Daarentegen de absentie van Maurits Lindner en Gijs Brons des te meer. Ongeveer driekwart van de Forescate interlands (Gijs 480 en Maup 20) ontbrak en de heren moesten achter het hekwerk de wedstrijd bekijken.

Afgezien van het goede spel doet Heren 1 het nog niet erg goed in de eerste klasse.
Een schamel punt uit vijf wedstrijden is te weinig voor de ploeg van Willem Kauffmann. De blauwhemden zitten nu een beetje in de spreekwoordelijke hoek waar de klappen vallen. Tegen Zwart Wit was er maar een doel: winnen! Ondanks dat er maar een wedstrijd op het programma stond waren de trouwe supporters ons toch niet vergeten (waarvoor dank!).

Om 14.45 uur schoot Heren 1 uit de startblokken. De eerste 10 minuten konden de blauwhemden goed druk houden op de verdediging van Zwart Wit. Dit resulteerde in verschillende kansen en strafcorners. Vast strafcornerkanon Romano kon vanwege een liesblessure niet pushen, waardoor Alrik en Tim de mogelijkheden tot doelpunten moesten promoveren. De tweede strafcorner werd via het lichaam van de lijnstopper buiten het doel gewerkt. Een strafbal was een logisch gevolg geweest, echter was het voorval de scheidrechter ontgaan.

Langzaam kreeg Zwart Wit meer grip op de wedstrijd. Na iets meer dan 15 minuten wist Zwart Wit de openingstreffer te maken. Forescate bleef de aanval zoeken, maar dit resulteerde niet in grote kansen. Zwart Wit wist tot de rust geen grote fouten te maken, maar wel nog 2x te scoren. De 3-0 ruststand was dan ook terecht.

In de rust kon Forescate een nieuw aanvalsplan bespreken. Met de borst vooruit verlieten de mannen de kleedkamer om de tweede helft te beginnen. Forescate stopte meer energie in de wedstrijd. Ondanks de achterstand wilde Forescate zich niet gewonnen geven. Daarentegen wilde Zwart Wit de wedstrijd in het slot gooien. Het tempo ging omhoog en Forescate liep achter de feiten aan. De 4-0, 5-0 en 6-0 vielen daarom ook snel achter elkaar.

Gelukkig kon het publiek nog twee keer juichen voor de blauwhemden. Steven Altenburg wist zijn eerste doelpunt te maken door de rebound van een strafcorner achter de doelverdediger te prikken. De eindstand 6-2 werd bepaald door Alrik.

Het memorabele moment van het weekend was het debuut van Wybe Segeren: de vierde Segeren in één van de vaandelteams van Forescate. Waar zus Milou wekelijks haar klasse bij Dames 1 etaleert, soleert Beerend solide op het middenveld bij H1, en staat Kevin steevast elke zondag bij 't eerste tegen de doelpaal aan te leunen. Ouders Toon en Caroline stonden vol trots langs de lijn te kijken, en terecht. Via deze weg wil Heren 1 ook de mini's van de week Wouter en Floris (JE1) bedanken voor hun support!

Komende week speelt Heren 1 uit tegen Spirit, tijd voor 3 punten! Wij zullen van de week hard trainen om de eerste overwinning veilig te stellen. Dank voor het massale support!

GAK

Een impressie via foto's AdG: