VOORSCHOUWING: Thuiswedstrijd Dames 1- Zoetermeer

De herfstvakantie zorgt er voor, dat bij de jeugd alleen een aantal eerste elftallen vriendschappelijk in actie komt op zaterdag 25 oktober. Heren 1 speelt zondag 26 oktober een uitwedstrijd bij Spirit, terwijl Dames 1 op Adegeest Zoetermeer D1 ontvangt.

Dames 1
Na een weekje rust neemt Dames 1, momenteel de nummer 2 in de tweede klasse, het in eigen huis op tegen Zoetermeer. De laatset wedstrijd van Forescate leverde een 2-2 gelijkspel op bij Groen-Geel en dat voelde toch, vanwege de ijzersterke eerste helft, als het weggeven van twee punten. Zoetermeer werd voor deze competitie als een kanshebber ingeschat, maar na vijf duels heeft de formatie van trainer/coach Marcel Kras vijf punten. De twee uitwedstrijden tegen de ongeslagen koploper DSHC en tegen Ommoord werden verloren. We zijn benieuwd welke van de twee ploegen op het Voorschotense kunstgras de sterkste blijkt te zijn. Ons eerste damesteam wil natuurlijk graag worden gesteund door een zo groot mogelijke eigen aanhang vanaf 12.45 uur.

Heren 1
Forescate heren 1 treedt zondag 26 oktober om 14.45 uur tegen Spirit en speelt dit duel in Schiedam. Afgelopen zondag was Forescate volstrekt kansloos in de thuiswedstrijd tegen Zwart-Wit, dat vorig seizoen nog eerste klasse speelde. Geen schande, want de Bredanaars zijn als team gewoon een stapje verder dan Forescate en speelde prima hockey. Daarbij was het de eerste maal dit seizoen dat Forescate echt de mindere was van de tegenstander. Dit neemt niet weg, dat ons mannenvlaggenschip na zes duels met 1 punt onderaan staat in de eerste klasse en dat is een tegenvaller te noemen. Zeker als vijf van de zes voorgaande duels worden geanalyseerd. Gedane zaken nemen echter geen keer, dus moet Forescate vooruit kijken en zich opmaken voor de uitwedstrijd bij Spirit, dat tot dusver een goede middenmoter is. Aan Willem Kauffmann, zijn staf en de spelers om optimaal voorbereid de wedstrijd in Schiedam tegemoet te treden. Er is nog geen man overboord en zolang Forescate vertrouwen behoudt in eigen kunnen en een hecht collectie blijft, dwingt het de punten vanzelf af.

Overige senioren en veteranen
Dames 2 speelt dit keer na de wedstrijd van Dames 1 en wel om 14.30 uur tegen Capelle 2. Heren 2 speelt om 14.30 uur op veld 1 tegen Rotterdam. Heren 3 neemt het ook al om 14.30 uur op tegen Scoop. Om 16.30 uur is het laatste woord aan Veteranen A en Veteranen B die het op eigen veld opnemen tegen Cartouche respectievelijk Groen-Geel.

Vooral een drukke zondag derhalve. Ik wens onze hockeyteams veel succes toe.

Jelle Raap
Voorzitter MHC Forescate