Trimheren leveren topprestatie

Tradities zijn er om in stand te houden. En dus reisde een flinke delegatie van de woensdagavond-trimheren af naar de hockeyvelden van LOHC voor het jaarlijks mosseltoernooi, georganiseerd door Heren '73 van de Leids/Oegstgeester club.

De gelederen versterkt met enkele nieuwe trimmers en een handvol ervaren veteranen, begon het team vol goede moed aan de eerste wedstrijd. Met een iets andere opstelling dan gewoonlijk, begon het treffen wat aarzelend en ongeorganiseerd. Gelukkig wist Boris de Wilde met een rebound uit een strafcorner het dak van het doel te vinden waardoor de wedstrijd met 1-0 werd gewonnen.

Een omzetting van de opstelling maakte dat de tweede match met meer zekerheid werd gespeeld en dat er beter gecombineerd kon worden. Toch wisten de trimmers ook in het tweede duel slechts één keer het net van de tegenstander te vinden. Dit leverde andermaal een overwinning met één goal, dit keer van de stick van nieuwkomer, maar ervaren hockeyer, Eric van Duin.

In de derde wedstrijd liep alles gestroomlijnd en werd het doel van de opponent makkelijker gevonden. Met twee goals werd de finale zeker gesteld.

Nadat menig speler zich gelaafd had aan het hoognodige vocht, al dan niet met een zeker promillage, moest de laatste hobbel worden genomen om het toernooi winnend af te sluiten. Helaas was de opponent in de finale een maatje te groot, al was het maar door de exceptionele hoeveelheid wisselspelers waarvan gebruik gemaakt bleek te kunnen worden. Na het pijnlijk verlies (3-0) kon het Voorschoter team zich troosten met allerlei geneugten uit de zee en bijpassende drankjes. De oesters, mosselen, garnalen en andere maritieme delicatessen gingen als zoete broodjes over de tong en deden de finale al snel vergeten.

Toch kunnen de trimheren terugkijken op een geslaagd toernooi. Nooit eerder werd zo'n hoge notering op de ranglijst bereikt en dus wordt uitgekeken naar het toernooi in 2015. Een eerste plaats ligt op de loer...

GOK