Heren I halen 1 punt binnen, Dames I geen

Spirit - Forescate 2-2
Voor het Heren 1 team breken spannende tijden aan. Ze trainen hard, maar tot op heden heeft dat nog niet geleid tot een overwining. Met een schamel punt staat de ploeg van coach Willem Kauffmann voorlaatste in de competitie. Spirit uit Schiedam was de volgende opponent waar de blauwhemden een driepunter wilden scoren. Na een goede trainingsweek reisden de mannen vol goede moed af naar Schiedam.

Om 14.45 uur sloegen de Voorschotense mannen af. Binnen vijf minuten kon Forescate al gevaarlijk worden, maar door goed verdedigend werk van de Schiedammers strandde de aanval. Spirit kreeg meer grip op de wedstrijd. De aanvallen van de Schiedammers werden tot strafcorners gepromoveerd. De defensie van Forescate stond als een huis. Echter moest aanvoerder Yannick van der Haas de wedstrijd staken door een blessure aan zijn hand. Op het moment dat Yannick naar het ziekenhuis werd gebracht door de vader van Max (waarvoor dank) kreeg Forescate de eerste strafcorner. De doelverdediger van Spirit kon de inzet van Romano nog houden, maar moest zich gewonnen geven bij de rebound van vice-aanvoerder Bart Lagerberg (0-1). Forescate bleef gevaarlijk in de spaarzame aanvallen. Vlak voor rust kreeg Forescate wederom een strafcorner. Strafcornerkanon Romano liet deze keer de keeper kansloos (0-2).

Na de rust schoot Spirit uit de startblokken. Forescate had moeite om de Schiedammers uit de cirkel te houden. Tim Pont speelde een waanzinnig goede wedstrijd. Met de ene na de andere mooie verdedigende actie hield hij de bal buiten de cirkel.  De laatste 20 minuten van de wedstrijd waren vooral verdedigen voor Forescate. Spirit zette goede druk op de aanvallers van Forescate, waardoor er maar weinig ballen naar voren gespeeld konden worden.  Vijf minuten voor tijd kreeg Spirit een strafcorner. Waar de vorige allemaal doel miste, werd de bal nu wel achter de goede keepende Kevin Seegeren gepusht. De resterende minuten werd het onrustig. De scheidsrechters hadden duidelijk moeite om de wedstrijd onder controle te houden. Dit resulteerde in een onterechte strafcorner voor Spirit. Wederom trof de strafcorner doel en werd de stand naar 2-2 getrokken. Dat de scheidsrechters niet enkel in het nadeel van Forescate floten werd in de laatste minuut duidelijk. Een zuivere treffer werd onterecht afgekeurd. Uiteindelijk moesten beide ploegen genoegen nemen met een gelijkspel. Voor de Voorschotenaren was het extra zuur aangezien de eerste drie punten zo dichtbij  waren.

Komende week mag Forescate het thuis opnemen tegen Pollux. Een overwinning zal wederom het uitgangspunt zijn. Publieke steun zal dan zeker extra energie geven. Wij danken via deze weg de trouwe supporters die op hun vrije zondag naar Schiedam zijn afgereisd om ons aan te moedigen.

Wij kijken uit om jullie komende zondag langs de lijn te zien!

GAK

D1 Forescate – D1 Zoetermeer
De perfecte openingszin  voor dit verslag was al klaar. Wij maakten vandaag van Zoetermeer, Zoeterminder. Dit was, helaas, niet het geval.

Jullie krijgen normaal vrij lange wedstrijdverslagen van ons, dit verslag is wat korter. Dit omdat over deze wedstrijd niet zo veel te melden valt. We hadden gewoon onze dag niet. Kansen werden gemist, zowel de passing als de aanname verliep niet soepel en van scoren was geen sprake. Wij verloren 0-1. We hebben hard gewerkt, maar helaas net niet hard genoeg. De eervolle vermelding is deze week voor Romee Bonefaas, die het Zoetermeer (volgende keer hopelijk wel Zoeterminder), als een werkpaard voorin, verdomd lastig heeft gemaakt!

Dank gaat uit naar de superinvallers uit Meisjes A1. Amber en Evi, jullie waren top! En naar de twee mini’s van ME3 Tess van der Veer en Koosje ter Kuile die de wedstrijd voor ons aftrapten.

Volgende week spelen wij om 12.45 uur thuis tegen Ommoord. Het zal beter moeten om de 3 punten te behouden. We hopen opnieuw op jullie steun! Na ons speelt Heren 1 ook thuis tegen Pollux, ook zij verdienen uw aanmoediging! Graag tot volgende week op Adegeest!

Liefs,
Dames 1