Voorzichtiger in donkere dagen....
Het zal niemand zijn ontgaan dat we langzaamaan nu echt in de donkere periode zitten.
Dat vraagt natuurlijk ook om wat meer oplettendheid, omdat er natuurlijk altijd wel bepaalde figuren zijn die dingen willen doen die het spreekwoordelijke "daglicht niet kunnen verdragen".

Door het uitgebreide (camera-)toezicht op ons complex, de bijna voortdurend aanwezige medewerkers en de goede samenwerking met de politie en beveiligingsdiensten verwachten we niet dat er ongezien dingen op en rond onze velden kunnen gebeuren.
Toch hebben we verder van het clubhuis toch helaas nog wel incidenten gehad met een van onze jonge jeugdleden en een aantal fietsendiefstallen, waardoor we weer extra alert geworden zijn (voorzover nodig).

Ook zelf kun je het nodige doen om jezelf en eigendommen van jezelf en anderen extra te beschermen:

1- Fiets bijvoorbeeld altijd als het donkerder wordt in groepjes van en naar de trainingen.
2- Respecteer dat toegangsdeuren op bepaalde momenten afgesloten moeten blijven, en dat vaak alleen de toegang en uitgang via de achterdeur mogelijk is.
3-  Let op dingen die ongebruikelijk of raar lijken en geef deze direct aan onze verenigingsmanager of aan een trainer door, ook als dat verder van het clubhuis vandaan is.
4- Laat nooit waardevolle spullen onbeheerd ergens achter als je zelf op veld bezig bent.
5- Zet fietsen altijd goed op slot (en maak ze vast aan de rekken zodat ze niet zonder moeite meegenomen kunnen worden).
6- Sluit velden en hekken altijd direct af na de trainingen of wedstrijden.
7- Parkeer fietsen niet op plekken waar ze niet horen.
Want los van het feit dat het levens kan kosten om in- en uitgangen te blokkeren met fietsen of scooters, is het bijvoorbeeld ook zo dat de voor het ambulancehek (het grote hek links naast het clubhuis naar veld 3) en de rond nooduitgangen van het clubhuis geplaatste fietsen regelmatig juist in deze periode worden losgeknipt en weggehaald en dan elders neergezet, vaak ver weg van clubhuis in een beschikbare vrije plek.