VOORBESCHOUWING: Topper Dames 1 tegen Etten-Leur

Het voorlaatste competitieweekeinde in 2014 staat voor de deur en op voorhand kunnen we al stellen, dat er op ons complex weer veel te beleven zal zijn. Een propvolle zaterdag met talrijke leuke jeugdwedstrijden. Op zondag 23 november onder meer een clinic voor de jongste jeugd door Dames 1 en de Vriendenclub organiseert voor haar leden een lunch. Dan begint ook de topper van Dames 1 gevolgd door de thuiswedstrijd van Heren 1 tegen De Reigers met als afsluiting een gezellige T-Dansant, georganiseerd door de evenementencommissie.

Jeugd
Het weekeinde begint natuurlijk met onze E- en F-jeugd, die vanaf 09.00 uur op de velden 2 t/m 4 in actie komen. JD2, JD3 en JD4 spelen allen een thuiswedstrijd en ook JB2 en JB3 zijn gastheer voor hun opponenten. Bij de D-meisjes zijn het alleen MD5 en MD7 die als eerste op het digitale wedstrijdformulier komen te staan. Een categorie hoger kan iedereen kijkje komen nemen bij MC2, MC3 en MC6. De clubgenoten uit de MB3, MB6 en MB8, één van onze BSN-teams, mogen hun hockeykwaliteiten ook etaleren voor eigen publiek. Tenslotte de meisjes A waar MA2 en MA5 hun wedstrijden zullen afwerken op veld 4.

Eerste elftallen jeugd
Bij de hoogste jeugdteams weren de Forescateteams zich knap na de herindeling. JB1 speelt de topper in Super B tegen Huizen JB1. Dit is het duel tussen de nummers 1 en 2, want Forescate speelt slechts gelijk bij KZ terwijl Huizen nog steeds zonder puntverlies is. Om 12.30 uur is dit duel te bekijken op Adegeest. JC1 raakt ook steeds beter op dreef en kan deze lijn doortrekken in de thuiswedstrijd tegen Spirit om 10.45 uur. JD1 leed een onverwachte nederlaag in Top B bij Ypenburg en zal er veel aan gelegen zijn om deze misstap te herstellen in de thuiswedstrijd tegen koploper Berkel en Rodenrijs. Deze wedstrijd begint op veld 1 om 15.30 uur. MA1 speelt in de namiddag (17.00 uur) op eigen veld tegen Roomburg MA1, dat het dit seizoen goed doet en koploper is in Top B. We zijn benieuwd of Forescate Roomburg het eerste puntverlies kan toebrengen. MB1 staat na drie wedstrijden bovenaan in Top A en wil die positie graag verstevigen. Het onderaanstaande Ypenburg MB1 moet daarvoor worden geklopt en dit duel begint om 14.00 uur. MD1 leidt de dans in hun poule ook met 9 uit 3 en ontvangt zaterdag om 09.00 uur op veld 1. JA1 gaat in Super A op bezoek bij Hurley.

Eerste teams senioren
Dames 1 speelt in de tweede klasse de topper op eigen veld tegen Etten-Leur. Forescate staat 3e en de Brabantse gasten hebben tot dusver één punt meer en staan 2e, aan het einde van de rit een plek die recht gelet op promotie naar de eerste klasse. Forescate speelde zondag knap gelijk (3-3) bij koploper DSHC, dat gewoon over een goede ploeg beschikt. Het duel tussen Forescate en Etten-Leur is tevens een confrontatie tussen de meest scorende ploeg in de tweede klasse (25) en het team met de minste tegentreffers (8). Mocht Forescate er in slagen om deze voorlaatste wedstrijd voor de winterstop te winnen, dan wipt de promovendus over Etten-Leur heen naar plaats 2. Onze gasten deden de laatste weken uitstekende zaken door in Etten-Leur zowel DSHC als Dordrecht te kloppen. Voldoende ingrediënten om weer in grote getale op deze wedstrijd af te komen, die om 12.45 uur begint op Sportpark Adegeest.

Heren 1 smaakte eindelijk het zoet van de overwinning in de eerste klasse. Het onderaanstaande DSHC werd in Delft met 1-2 opzij gezet en deze triomf had de formatie van Willem Kauffmann hard nodig. Het gaat met Berkel en Pollux bedraagt weliswaar nog vier, respectievelijk vijf punten, maar de competitie duurt nog lang. De laatste twee duels voor de winterstop zijn thuiswedstrijden tegen De Reigers en Kieviten. Zondag komt De Reigers op bezoek en de club uit Hoofddorp lijkt dit seizoen één van de beste teams in deze kwalitatief goede eerste klasse en was tot dusver met slechts 1 nederlaag moeilijk te kloppen. Zondag was het nog te sterk voor Pollux. Dit neemt niet weg, dat we ons opmaken voor een alleraardigste wedstrijd op Adegeest, want het moment dat Forescate ook op eigen sportpark wint komt steeds dichterbij. Aan de grote Voorschotense aanhang zal het niet liggen, want die meldt zich steevast trouw om 14.45 uur.

Overige senioren en veteranen
Dames 2 speelt ’s-ochtends op veld 1 tegen Craeyenhout en Dames B neemt het op tegen Rotterdam. Heren 3 ontvangt Cartouche, terwijl Veteranen B de strijd aanbindt met Zoetermeer.

En verder
Naast de thuiswedstrijden van Dames 1 en Heren 1 en anderen, geeft Dames 1 een clinic waar 100 jongste jeugdleden aan meedoen, organiseert de Vriendenclub van Forescate vanaf 12.30 uur een Vriendenevent (lunch met medewerking van restaurant De Knip) in een tent tussen veld 1 en 2 , zal JC1 warme chocloademelk en Gluhwein verkopen ten behoeve van Villa Joep en wordt de middag vanaf 16.15 uur besloten met een T-Dansant waar veel leden alweer naar uitkijken.

Natuurlijk verwacht ik dat een ieder op sportieve wijze het best mogelijke resultaat tracht te behalen en het zou mooi zijn als we in de verschillende toppers dit weekeinde als winnaar uit de strijd weten te komen. Succes toegewenst, iedereen!

Jelle Raap
Voorzitter MHC Forescate