Inning zaalcontributie begin januari 2015
Vanaf de 2e jaars E speelt elk jeugdlid (en dus ook ieder jeugdteam) bij Forescate in de winterperiode zaalhockey. Bij Forescate vinden we zaalhockey belangrijk voor de totale ontwikkeling als hockeyer (m/v), al hebben we geen eigen zaal en daardoor beperkte trainingsmogelijkheden. Zaalhockey hoort er bij.

De KNHB vraagt iedere hockeyclub per spelend team een contributiebedrag van € 245 per team te betalen. Tot voor kort werden de coaches belast binnen hun team dit bedrag op te halen en vervolgens aan Forescate te betalen, waarna Forescate het bedrag dan op haar beurt aan de KNHB voldeed.

Om aan een lang gekoesterde wens tegemoet te komen, zal vanaf dit seizoen de zaalcontributie per jeugdlid vanaf de 2e jaars E tot en met de A via automatische incasso worden geïncasseerd.

Forescate hanteert hierbij een verdeelsleutel van 13 spelers per team, zodat ieder jeugdlid hetzelfde bedrag verschuldigd is en het ook uitvoerbaar is. Per saldo zijn de kosten dan voor elk team gedekt en kunnen wij de KNHB het volledige bedrag voldoen.

Voor de volledigheid wijzen wij er op dat deze contributie dus een bijdrage is die wij als club aan de KNHB moeten voldoen en die dus 1 op 1 aan de KNHB wordt betaald.

Vanuit Forescate worden op dit moment alleen trainingen verzorgd aan de 2e jaars E, omdat deze kinderen voor het eerst in de zaal gaan spelen. De kosten hiervan worden dus betaald uit de ‘grote pot’ en niet uit bovengenoemde zaalcontributie. Zaaltrainingen voor andere teams worden door het team zelf bekostigd.

Wij hopen hiermee de coaches te ontlasten en iedereen voldoende te hebben geïnformeerd.