Jacqueline Roos, VRIJWILLIG-CENTRAAL

In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina, daarna blijven de artikelen terug te lezen onder 'Vrijwilligers' van het keuzemenu.

Dit keer is de beurt aan Jacqueline Roos: Jacqueline, zelf een volleybalster, vormt met haar man en hun 3 kinderen ook al een echt Forescate-gezin en hun gezinsleven wordt bepaald door de hockey.

Vrijwilliger van de maand

Ik zal mij even voorstellen: Jacqueline Roos, getrouwd met Leo Ancher en moeder van Sterre (15), Mees (13) en Merel (12) die spelen in de jeugd. Daarnaast draai ik alweer drie jaar mee als lid van de communicatiecommissie van Forescate, sinds vorig jaar als voorzitter.

Hockey en MHC Forescate zijn niet meer weg te denken uit ons gezin. De hele week slingeren er hockeysticks, scheenbeschermers en tassen door ons huis. En met het trainingsschema van de kinderen, een man die training geeft en de trainersopleiding volgt, is het altijd weer spannend met hoeveel personen we ’s avonds aan tafel zitten. En wordt er niet gehockeyd, dan wordt er ook nog heel veel over gesproken. En dat te bedenken dat ik 10 jaar geleden nooit op hockeyclubs kwam.

Zelf ben ik op 10-jarige leeftijd begonnen met volleybal dat ik tot het einde van mijn studententijd ben blijven doen. Vervolgens maakte ik de overstap naar tennis en aerobics en tegenwoordig vind ik het zalig om naar Your life te gaan of een rondje hard te lopen. Hockey vind ik vooral een prachtige sport om naar te kijken. Daarbij vind ik Forescate een gezellige familieclub waar je altijd wel bekenden treft. Tegenwoordig zelf met goede koffie!

Een paar jaar geleden vroeg voormalig bestuurslid Johnno Wesseling mij of ik zin had om mee te gaan draaien in de communicatiecommissie.  Een hele leuke klus. Samen met Pim de Bruin en Cassandra Appelmans hebben wij de afgelopen jaren geprobeerd om de banden aan te halen met lokale en landelijke media, wat vaker mensen die mooi werk doen voor de club in de spotlight te zetten en – onvermijdelijk – mee te gaan met nieuwe vormen van communicatie met leden en ouders. Dus heeft Forescate  een app sinds vorig jaar (met grote dank aan Jan-Marc Verlinden), Facebook en zeer binnenkort een nieuwe website.

Nu leek zo’n nieuwe website aanvankelijk een overzichtelijke klus, maar in de praktijk toch best een pittige opdracht. Pim, Cassandra en ik zijn allemaal werkzaam in de wereld van marketing en communicatie, dus best bekend met websites bouwen. Maar in een vereniging werkt dat natuurlijk net iets anders: meer mensen, meer ideeën en meer afstemming. Daarom staat er een paar maanden later dan gepland een prachtige nieuwe site klaar om binnenkort live te gaan. Houd de columns van Jelle Raap in de gaten.

Voor mij komt na drie jaar communicatiecommissie de tijd om het stokje over te geven aan een nieuw enthousiast commissielid. Wat heb je nodig? Vooral heel veel enthousiasme om Forescate enthousiast neer te zetten voor leden, ouders, vrijwilligers en de pers. Zeker nu H1 en D1 hoger spelen, merk je dat de belangstelling voor onze club toeneemt. Daar valt nog veel meer van te maken. Verder barst onze club van mensen die door hun betrokkenheid bij de club een mooi verhaal hebben te vertellen. Wat mooier om dat in de spotlight te zetten? Heb je belangstelling, stuur dan een mail naar [email protected]. We hopen op een paar enthousiaste reacties!

Voor de volgende column wil ik graag Fer Zuiker uitnodigen: een enthousiaste vrijwilliger van de scheidsrechterscommissie. Ik ben benieuwd hoe hij de overgang vindt naar het systeem waarin scheidsrechters zichzelf indelen.

Was getekend, Jacqueline Roos.