VOORBESCHOUWING: Wat brengt ons het hockeyweekeinde?

Prachtig om vorige week te zien hoe de interactie tussen publiek en spelers werkte bij de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd van Heren 1 tegen Berkel. We zijn benieuwd of Forescate ook tot een stunt in staat is bij Zwart Wit op zondag 29 maart. Dames 1 speelt in Noordwijk tegen de gelijknamige club. Ook de rest van het hockeyweekeinde valt er voldoende te genieten op Adegeest of in uitwedstrijden waar Forescate bij betrokken is.

Jeugd
Zoals altijd is de zaterdagmorgen vanaf 09.00 uur het domein van onze E- en F-jeugd, die nog hockey spelen in zijn puurste vorm. Volop D-teams meisjes die acte de presence geven op Adegeest. MD2, MD3, MD4, ND6 en MD8 spelen thuis en MD4 en MD6 doen dat zelfs op veld 1. Eén categorie hoger staan er duels voor MC2, MC5 en MC7 op eigen veld geprogrammeerd. MB4 en MB5 fungeren ook als gastvrouwen. Ook MA3 en MA4 mogen het thuispubliek vermaken. Bij de jongens kunnen supporters de verrichtingen van JD4 bekijken, maar ook de duels van JC2 en JC3 zijn de moeite waard. JA2 wordt ook graag gesteund door ons thuispubliek. Onze G-hockeyers komen in actie bij Westland. Zondagmorgen 29 maart is het de beurt aan onze Benjamini ’s en Kabouters.

Eerste Jeugdteams
Vorig weekeinde zagen we een aantal mooie uitslagen van onze hoogste jeugdteams. JC1 kan de koppositie overnemen van Rotterdam als het er in slaagt om de huidige koploper te kloppen op Adegeest. Dit duel begint op 12.45 uur op veld 1. In Super A heeft JA1 het niet gemakkelijk, maar gezien het hoge niveau in deze op één-na-hoogste klasse van Nederland is dat ook niet vreemd. Zaterdag komt Laren om 14.15 uur op bezoek. MA1 doet het prima in Top B, maar moet nu wel afrekenen met De IJssel, één van de naaste achtervolgers. Om 16.00 uur op veld 1 zal deze confrontatie beginnen. De overige standaardteams spelen een uitwedstrijd.

Eerste elftallen senioren
Dames 1 had een volkomen offday in de thuiswedstrijd tegen Dopie, dat terecht met 0-2 won. Ondanks de goede prestaties van Dopie de laatste weken was deze nederlaag niet voorzien, omdat Forescate zelf sterk uit de winterstop tevoorschijn was gekomen. Door het verlies is de achterstand op de nummer 2 gegroeid naar 7 punten geworden en dat lijkt te veel om nog serieus mee te dingen naar promotie dit seizoen. Zondag staat de uitwedstrijd bij Noordwijk op het programma om 12.45 uur en dat wordt lastig genoeg. Van de thuiswedstrijd staat nog bij dat Forescate het lastig had tegen de fysiek sterke Noordwijkse dames en pas kort voor tijd de winnende treffer wist te scoren. Toch zou een overwinning prima zijn voor de moraal van onze dames.

Heren 1 bood het in grote getale opgekomen thuispubliek weer spektakel in de zes puntenwedstrijd tegen Berkel. Onder leiding van een uitstekend fluitend scheidsrechtersduo ontspon zich een enerverende wedstrijd met een sterkere thuisclub, die echter verzuimde te scoren. Tim Pont brak 1 minuut voor tijd de ban en stelde zo 3 hele belangrijke punten veilig. Een prachtige zege, nadat een week eerder al bijna de volle winst werd gepakt bij koploper Hudito. Zondag staat in Breda om 14.45 uur de uitwedstrijd tegen Zwart Wit op het programma, de nummer 2 van de ranglijst. Onze opponent heeft een sterke ploeg, maar liet zich wel verrassen door Pollux afgelopen zondag (4-3). Als Forescate kan opbrengen wat het de laatste weken kon, dan is het heus geen ABC-tje dat Zwart Wit de formatie van Willem Kauffmann zomaar opzij zet. Zwart Wit is favoriet, maar dat was Hudito twee weken geleden ook.

Overige senioren/veteranen
Dames 3 speelt zondag om 11.00 uur thuis tegen DSHC en Forescate is nog steeds koploper. Ook Dames A speelt om 11.00 uur tegen Cartouche.

Ik wens alle teams een bijzonder sportief en succesvol hockeyweekeinde toe.

Jelle Raap
Voorzitter MHC Forescate