Nieuwe kandidaat-bestuursleden stellen zich voor

Bij de ALV op 8 september 2015 zal Jan-Marc Verlinden (bestuurslid HTZ senioren, veteranen en trimmen) uittreden als bestuurslid. Het bestuur van MHC Forescate stelt John Kootstra voor als zijn opvolger. Voor de vacature bestuurslid gastvrijheid en evenementen stelt het bestuur Paul Engels voor, terwijl Bob van der Kruk (al bijna een seizoen ad-interim) wordt voorgedragen als bestuurslid sponsoring. Hieronder stellen de kandidaten zich voor. Na deze mutaties zijn wij weer voltallig als bestuur.

John Kootstra

Ik ben John Kootstra (47) getrouwd met Janelle en vader van drie hockeyende kinderen: Jelle (JB), Geerten (JC) en Floris (JF). Vijf jaar geleden zijn we naar Voorschoten verhuisd.  Op dat moment ben ik trimlid geworden bij Forescate en heb ik meerdere jaren gecoacht. Komend jaar doe ik weer de F-jes. De laatste jaren was ik ook coördinator van de trimheren.

Ik heb de club dus op verschillende manieren leren kennen, en merk een grote betrokkenheid van de sporters en van de ouders. Er hangt een goede sfeer op de velden, met natuurlijk af en toe een gezonde dosis fanatisme. Daarom zet ik me graag in voor deze prachtige club.

Ik ga de portefeuille HTZ senioren, veteranen en trimmers invullen. Daar hoort ook arbitrage bij, een onmisbaar onderdeel bij het spel. Voor Forescate zijn de senioren, veteranen en trimmers in meerdere opzichten belangrijk. Als bestuurslid wil ik ervoor zorgen dat de juiste randvoorwaarden worden gecreëerd, zodat ervaren hockeyers bij Forescate willen blijven én komen spelen, en beginners gemotiveerd worden om te gaan hockeyen. Daarbij wil ik graag de energie, kennis en ervaring in de club benutten. Dus als je ideeën hebt over mijn portefeuille, schiet me aan of mail mij: [email protected]

Bob van der Kruk

Ik ben 45 jaar oud, getrouwd met Jorina Biersteker (actief op de club als lijncoördinator kaderteams meisjes A en B) en vader van 2 dochters, Jenna (MB) en Lise (MC). Ik ben geboren in Frankrijk (Parijs) en heb daar tot mijn 19de gewoond.

Zelf heb ik altijd gevoetbald. Vanaf mijn zesde heb ik in Frankrijk gespeeld (op gravelvelden!) en toen ik in Nederland ging wonen bij Graaf Willem II VAC in Wassenaar (eindelijk op grasvelden!). Toen Jenna als F-je begon te hockeyen bij Forescate ben ik mij gaan interesseren voor het hockeyspel, dat tactisch dicht bij voetbal komt. In de F- en E-lijn heb ik Lise’s team gecoacht. Daarna heb ik nog een jaar met veel plezier een jongensteam gecoacht en tussendoor heb ik mijn scheidsrechterskaart gehaald zodat ik ook kon gaan fluiten. Dat laatste doe ik nog regelmatig en met veel plezier.

Vorig jaar werd ik gewezen op de vacature van bestuurslid sponsoring. Dit sprak mij aan dus heb ik besloten mij aan te sluiten zodat ik nu sinds september actief ben binnen het bestuur en de sponsorcommissie en doe dat met veel plezier.

Paul Engels

Hallo, laat ik mij even voorstellen. Ik ben Paul Engels, 50 jaar, getrouwd met Ellen en vader van Mabel (D2) en Olaf. Vanaf mijn zevende woon ik in Voorschoten, met uitzondering van een paar tussenjaren waarin ik in o.a. Leiden, Den Haag, Tilburg en Lisse heb gewoond. Op mijn zevende startte ik met hockeyen bij Forescate en hier heb ik gespeeld tot mijn 35e. De laatste jaren ben ik weer met Forescate verbonden door mijn kinderen, mijn rol als toernooiorganisator, scheidsrechter en trainer-coach van H2. Zo breng ik elke week toch wel wat uurtjes door op de vereniging en geniet van de leuke sfeer, het enthousiasme en de echte familieclub die Forescate in mijn ogen is.

Ik vind het dan ook een eer om nu als bestuurslid gastvrijheid en evenementen voor de club aan de slag te gaan. Ik hoop dat ik in deze rol een belangrijke bijdrage kan leveren aan de invulling die Forescate voor ogen heeft als enerzijds een gezellige familieclub, maar anderzijds ook een club die mee kan draaien in de subtop van Nederland. Hiervoor is het nodig dat we voor elke actieve hockeyer, van jong tot oud en zijn directe verwanten, gastvrijheid en gezelligheid uitstralen waar een ieder zich thuis voelt zodat leden zich ook langere tijd binden aan de club. Heb jij hiervoor nog goede ideeën schroom dan niet om ze met mij te delen en mij hierop aan te spreken. Tot snel langs de velden.

Bestuur MHC Forescate