Dames 1: ‘’Vandaag gaan we winnen.''

27 september deed ik mijn gordijnen open, zag de zon schijnen en dacht ‘’Vandaag gaan we winnen. De eerste drie punten van het seizoen gaan wij vandaag pakken.’’

Na een groot dames 1 knuffelfestijn met Dexter Wesseling, de meest schattige pup die u ooit heeft gezien, moest er serieus gedaan worden. In de kleedkamer sprak coach Esther haar formatie toe; niet onderschatten… 180%... heel hard werken… sturing… elkaar helpen. Met de superhulp van Jenna, Amber en Nicole wegens de nog steeds vele blessures gingen wij om 12.45 uur het veld op.

Rijswijk, een ploeg waartegen wij een lange geschiedenis hebben opgebouwd. De felste oefenpotjes maar ook competitie wedstrijden waarin gevochten werd als leeuwen, gingen vooraf aan de wedstrijd op 27 september.

Wetende dat het niet makkelijk zou worden om de punten in eigen huis te houden, gingen we vol van start. Er werd zeer goed verdedigd, waardoor Rijswijk weinig echte kansen kregen. En, de kansen die ze kregen werd allemaal geweerd door Philique die opnieuw super stond te keepen! Toch gingen ze er nog niet in, maar dit lag absoluut niet aan de inzet die geleverd werd in de voorhoede. Van links naar rechts, van rechts naar links, van links naar het midden, van rechts naar het midden, van het midden naar links en van het midden naar rechts… Heb ik nu alle mogelijkheden gehad? Een ingewikkelde zin, die de snelheid weerspiegelt waarmee de spitsen over het veld vlogen. Maar toch ging hij er nog steeds niet in. Het was pas na een versnelling van Martine ‘Usain Bolt’ Morsch, dat wij een mega kans kregen. Na een versnelling en het goede afsnijden van Martine, vloog zij van de ene kant van de cirkel naar de andere. Nee, dan bedoel ik niet dat ze zo hard rende dat het leek alsof ze vloog. Ze vloog echt. De keepster van Rijswijk zette alles op alles om Tinus van de bal te houden, maar haar enige mogelijkheid was om Tinus daarbij mee te nemen. Bal op de stip… Yes een strafbal!! Lisa liep naar de stip, en na een spannend moment belandde de bal in het net! Jippiejoepie: 1-0!! In het resterende gedeelte van de eerste helft hadden wij nog wat kansen en brak Rijswijk af en toe door, maar we behielden de voorsprong.

In de tweede helft schakelde Rijswijk een tandje bij. Wij schrokken en waren in de war, wat resulteerde in een aantal grote kansen voor Rijswijk. Door opnieuw uitstekend werk van Philique en het doorgaan van de verdediging werden de ballen uit de goal gehouden. De 2-0 was cruciaal voor de rust in het veld… Nadat wij ons herpakt hadden en het heft weer in hand namen, verdienden wij een corner. Spannend. Spannend. Spannend.

Jorin nam de bal aan, sloeg en uiteindelijk was het Kelly die de bal door de keepster van Rijswijk heen tipte. Wat een opluchting! Na de goal bleven wij op zoek gaan naar meer, maar het energielevel daalde wat. Door de 300% uit de eerste helft waren de beentjes wat moe, de armen wat zwaar en werd het lastiger. Tot de laatste seconde hebben we geknokt voor de overwinning. Met vlagen was er goed hockey te zien en bij vlagen waren er momenten waar we nog van kunnen leren!

Aankomend weekend zijn wij vrij aangezien de Pelikaan zich heeft teruggetrokken uit onze poule. Een mooier weekend om vrij te krijgen is niet mogelijk, want nu kunnen wij samen hutspot eten, biertjes drinken, hitjes lallen en dus… Leidens Ontzet vieren! Heren 1 speelt wel, uit op Haarlem. Elke vorm van aanmoediging is daar natuurlijk van harte welkom, mocht u niet brakjes zijn.

Graag tot 11 oktober, uit op Dopie. We zien u graag daar om samen te genieten van het mooie schouwspel dat al eeuwen vertoond wordt door de dames van Dopie voorafgaand aan de wedstrijd!

Liefs,

Namens Dames 1