Zondag 4 oktober, Haarlem - Forescate
Een zonnig nazomerdag was het decor voor de uitwedstrijd op Haarlem. Vroeg vertrokken vanuit Voorschoten om bijtijds op de uitclub te zijn, zagen wij de mist langzaam wegtrekken. Na een gezamenlijk kopje koffie was het tijd om op de wedstrijd te concentreren. Een duidelijke voorbespreking van coach Willem met enkele focuspunten voor de wedstrijd zette het team op scherp. Gezien we op een ouderwets zandveld moesten spelen was de planning om wat langer in te spelen dan normaal. Niet wetende dat de wedstrijd dan om 14:30 begint en niet om 14:45. Afijn, iedereen stond op scherp en we waren klaar voor de wedstrijd. Het fluitsignaal klonk.

Zonder enige moeite wisten we ons aan te passen aan het veld. Hierdoor konden we ons eigen spelletje spelen en Haarlem onder druk zetten. Enkele goede combinaties volgden en wisten ervoor te zorgen dat het spel zich afspeelde op de helft van Haarlem. Nadat een paar kleine kansen jammer genoeg werden gemist door James en Derek was het een aanval over rechts die wel het doel wist te vinden. Een goede onderschepping van Lars zorgde ervoor dat de bal bij Yannick kwam. Met een harde klap wist hij de keeper te verschalken, 0-1. Terwijl we door wilden drukken, wist Haarlem met enkele counters er gevaarlijk uit te komen. Via een snelle combinatie door de as werd het vrij snel 1-1.

Niet in paniek en met veel vertrouwen gingen we door waar we gebleven waren, aanvallen. Terwijl het spel zich op de helft van Haarlem afspeelde, creëerden we niet heel veel kansen. Mede hierdoor kreeg Tim het op zijn heupen en wist met een goede solo langs meerdere tegenstanders de keeper in de korte hoef te verschalken, 1-2. Met nog enkele minuten op de klok moesten deze score mee de rust in nemen. Helaas kregen wij een halve minuut voor tijd een strafcorner tegen waardoor we de 2-2 tegen kregen. Zo gingen we toch enigszins met een domper de rust in.

Na wat tactische aanwijzingen en een kleine donderspeech van Willem wisten we wat ons te doen stond. Helaas wisten we de eerste 10 minuten van de 2e helft ons eigen spel niet te spelen. Hierdoor werd Haarlem meerdere keren gevaarlijk. Gelukkig voor ons stonden Kevin en de verdediging goed op te letten bij de tal van kansen en strafcorners die Haarlem kreeg. De laatste strafcorner in deze fase ging naast en werd snel genomen door Lars. Deze wist met een lange klap Yannick te bereiken. Met een versnelling over links wist hij uiteindelijk James te bereiken die de 2-3 maakte. Hierdoor loopt James overigens 1 op 1 qua doelpunten. Dit was het moment dat we moesten doordrukken. Kansen werden gecreëerd, corners werden gehaald maar desondanks lukte het ons niet om de 2-4 te maken.

Net zoals in de eerste helft werd Haarlem door ons aanvallende spel gevaarlijk in de counter. Een snelle aanval over hun rechterkant 2 minuten voor tijd resulteerde uiteindelijk in een strafbal, 3-3. Met nog 2 minuten te gaan, speelden we volle druk op Haarlem waardoor het een vrij open slotfase was. Een grote kans in de allerlaatste seconde ging er helaas voor Forescate niet in en het gelijkspel was een feit. Ondanks dat we weer grote delen van de wedstrijd domineerden, veel creëerden en weinig weggaven, hebben we de overwinning helaas niet mee naar huis kunnen nemen.

Hopelijk lukt dat aankomende zondag wel uit op Alphen. De week erna spelen wij weer thuis op Adegeest.

Hopelijk tot snel.
SKY