Wegafsluitingen Leiden-Voorschoten EXTRA REISTIJD !
Vanaf 9 oktober zullen er in het zuidwesten van Leiden wegwerkzaamheden plaatsvinden

Op de N206 en N447 bij Leiden vinden in oktober 2015 meerdere weekendafsluitingen plaats,waarbij ook de Voorschoterweg en sommige van de toegangsbruggen van en naar Voorschoten afgesloten zullen worden.
De Voorschoterweg (N206) en de Churchillaan zullen tijdens deze werkzaamheden afgesloten worden.

Het zal dus moeilijker worden en zeker beduidend meer tijd gaan kosten om Voorschoten via de noordkant of via de autosnelweg afslag Voorschoten te benaderen of verlaten.
We adviseren onze leden en bezoekende verenigingen dan ook nadrukkelijk om een route via Leidschendam of via Leiden Stevenshof te kiezen, en reistijd ruim te plannen.

De werkzaamheden betreffen onder adere het weggedeelte vanaf Voorschoten bij de Hooghkamerbrug tot de Lammebrug in Leiden. De provincie Zuid-Holland voert in die periode groot onderhoud uit aan het asfalt en de belijning.

De lijndiensten rijden dan via een alternatieve route. Hulpdiensten kunnen gebruik blijven maken van de weg. Het overige verkeer wordt omgeleid via borden.

Weekendafsluitingen

De weekendafsluitingen vinden plaats:

• Van vrijdag 9 oktober 2015 21.00 uur tot maandag 12 oktober 2015 06.00 uur. De N206 vanaf Lammenschansplein tot de kruising N447/Churchilllaan is dan afgesloten. Ook de Churchilllaan wordt aangepakt vanaf deze kruising tot aan de Jacob van Campenlaan. Het weggedeelte vanaf de kruising N447/Churchilllaan richting Lammenschansplein en de A4 blijft wel open.

• Van vrijdag 16 oktober 2015 21.00 uur tot maandag 19 oktober 2015 06.00 uur. De N206 vanaf Lammenschansplein tot de kruising N447/Churchilllaan is dan afgesloten. Het weggedeelte vanaf de kruising N447/Churchilllaan richting Lammenschansplein en de A4 blijft wel open.

• Van vrijdag 23 oktober 2015 21.00 uur tot maandag 26 oktober 2015 06.00 uur. Het Lammenschansplein is gedeeltelijk afgesloten. Het verkeer vanaf de N206 in beide richtingen kan uitsluitend naar de Lammenschansweg/Kanaalweg.

Tussen de weekendafsluitingen door worden doordeweeks ook ’s nachts werkzaamheden uitgevoerd aan de N206 en N447 vanaf Voorschoten bij de Hooghkamerbrug tot de Lammebrug in Leiden. Waar nodig wordt het verkeer omgeleid met gele bebording.

Om verkeersdrukte op de N206 te voorkomen geldt gedurende de weekendafsluitingen ook een grootschalige omleiding. Verkeer vanaf Amsterdam richting Leiden wordt omgeleid via de A44 en verkeer vanaf Den Haag richting Leiden wordt omgeleid via de N14.

Door het drukke wedstrijdprogramma is het tegenwoordig echt absoluut onmogelijk om wedstrijden niet op het exacte geplande aanvangstijdstip te laten beginnen, dus neem  bij verlaten of benaderen van Voorschoten ruim voldoende extra tijd.

De op de borden genoemde Rijskwaterstaat-site (www.n206.nl) geeft al enige tijd een foutmelding.
Voor meer informatie kunt u nog wel terecht op provinciale site: http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/verkeer-vervoer/wegverkeer/werkzaamheden-wegen/werk-wegen/n206/@11402/n206-n447-leiden-0/

De N206 is de verbindingsweg die vanaf de snelweg A4 (afslag Leiden Zuid/Zoeterwoude/Voorschoten) door het zuidwesten van Leiden via de Churchillaan uiteindelijk weer eindigt op de snelweg A44.