VRIJWILLIG CENTRAAL Esmeralda Immink

In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter MHC Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te vinden op de website onder de rubriek Vrijwilliger-Centraal.

Ditmaal is de beurt aan: Esmeralda Immink.

''Leuk dat ik uitgenodigd ben om als vrijwilliger centraal te staan, mijn naam is Esmeralda Immink.

Sinds 1975 ben ik lid van Forescate, begonnen bij de mini's, tot aan de A in het eerste team gespeeld en vervolgens van dames 2 naar dames A.

Begonnen op een gravelveld (waar nu de tennisbanen liggen), daarna op gras leren hockeyen en uiteindelijk op het kunstgrasveld.

Van wollen hockeyrokje en overhemd met een opgespeld embleem (met het wapen van Voorschoten) naar een sportief rokje en lekker zittend shirt.

Begonnen met vrijwilligerswerk rond mijn 16e jaar; het krantje (de Schotfermaec) vouwen op de maandagavond, zodat deze op de woensdag bezorgd kon worden bij alle leden. Hierin stonden de wedstrijden vermeld, de mededelingen en wedstrijdverslagen (vergelijkbaar met het huidige Lisa).

Later bij de redactie van de Schotfermaec, waarbij het krantje in elkaar werd gezet met knippen en plakken. Deze krantjes werden naar de drukker gebracht en vervolgens weer huis aan huis bezorgd.

Rond mijn 20e ben ik begonnen met training geven aan jeugdteams en heb ik de opleiding voor Jeugdhockeytrainer gedaan.

Later ben ik ook training aan senioren teams gaan geven en zo heb ik mijn man Albert leren kennen.

Inmiddels hebben wij drie dochters die alle drie hockeyen (dames 1, MC3 en F3) en daar hoort ook weer een stukje vrijwilligerswerk bij.

Ik geef training aan de trimdames en MC3 (trainer/coach) en ben lijntrainer van MC3/4/5/6/7.

Onze oudste dochter geeft keeperstraining en onze middelste dochter heeft training gegeven aan de benjamini's.

Naast de vrijwilligersuren voor de hockey werk ik in de verzekeringen bij Van den Berg Assurantiën in Voorschoten en heb ik net mijn opleiding tot anti-pestcoördinator afgerond.

Forescate is een gezellige familieclub waarbij het niveau van hockeyen ook belangrijk is.

Dit is altijd al zo geweest, onze eerste heren- en damesteams hebben op hoog niveau gespeeld.

Forescate kan niet zonder vrijwilligers en hiervoor hoef je niet altijd kennis van het hockeyen zelf te hebben.

Er zijn genoeg mogelijkheden om ook zonder hockeyervaring je steentje bij te dragen aan de hockeysport op Forescate!

Mijn motto is dan ook "Alles valt te leren" als je maar wilt; iets niet kunnen, bestaat niet.

Wat ik belangrijk vind, is dat er voor alle teams, onafhankelijk van niveau, goede trainers en coaches zijn die aanvoelen wat belangrijk is voor het team.

Hockey moet voor iedereen toegankelijk zijn, voor ieder op eigen niveau.

Trots ben ik erop dat de G hockey op Forescate populair is (geworden) en dit moet doorgroeien!

Hoewel de perfecte wereld niet bestaat en ook de perfecte hockeyclub niet, toch is mijn wens dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten ook op sport(ief) gebied!!!

Het stokje geef ik door aan Kevin Seegeren, omdat ik weet dat hij veel voor de club doet.

Ook hoop ik hiermee een beetje dat de destijds opgerichte "keepersclub" van Forescate weer nieuw leven wordt ingeblazen!''

Was getekend Esmeralda Immink