VRIJWILLIGER-CENTRAAL: Kevin Segeren

In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te vinden op de website onder de rubriek Vrijwilliger-Centraal.

Ditmaal is de beurt aan: Kevin Segeren

Wat doe je in het dagelijks leven?

In het dagelijks leven werk ik bij een vermogensbeheerder, en ik woon in Amsterdam. Ik hockey verder met veel plezier in Heren 1 waar ik keeper ben.

Hoe lang hockey je en hoe lang ben je al lid van Forescate?

Ik hockey sinds 1997, en ben destijds begonnen bij Forescate. Vanaf de A jeugd heb ik vier jaar bij andere clubs gespeeld (Cartouche, HC Klein Zwitserland). Daarna ben ik weer teruggekeerd op Forescate, waar ik inmiddels voor mijn 6ejaar in Heren 1 speel.

Vrijwilligerswerk voor Forescate

Ik geef met veel plezier training, verder steek ik veel tijd in de opleiding van de keepers op Forescate, waarvoor lijntrainer ben. Daarnaast ben ik lid geweest van het Jeugdbestuur, de Lustrumcommissie (tijdens het 50-jarig bestaan van Forescate) en tegenwoordig van de Evenementencommissie.

Ik vind Forescate een geweldige vereniging, waar ik altijd met veel plezier ben. Bij Heren 1 is de combinatie van presteren en plezier voor mij erg belangrijk: als we op het veld staan beter worden en wedstrijden winnen, maar tegelijk speelt gezelligheid ook een grote rol.

Ik vind het dan ook logisch dat ik als vrijwilliger ook mijn bijdrage lever: ik breng elke week veel tijd door op Forescate, en wil helpen om deze vereniging (nog) mooier te maken. Dit geldt overigens niet alleen voor mij, maar voor veel spelers uit Heren 1, bijna iedereen zit in een commissie of traint / coacht een jeugdteam.

Waar droom je van?

Ik zou het mooi vinden als er meer aandacht komt voor de keepers van Forescate. Onze club heeft veel enthousiaste, getalenteerde keepers, en zij hebben een even bijzondere als belangrijke positie binnen het team. Er zijn ook veel geweldige keeperstrainers die zich elke week inzetten om de keepers beter te laten worden.

Nu hoop ik nog dat trainers, coaches en ouders zich verder verdiepen in hoe ontzettend leuk keepen is. Wij hebben hiervoor een speciale website: www.forescatekeepers.nl (mail mij voor het wachtwoord, als je dit nog niet hebt! [email protected]).

Aan wie wil je het stokje doorgeven?

Ik wil het stokje graag doorgeven aan de heren van onze materiaalcommissie: Piet Hein Reidsma, Harm Lamaker en Maarten Lamaker. Als materiaalcommissarisen zijn zij onmisbaar voor de hele club, maar zeker ook voor de keepers, en daar ben ik ze ontzettend dankbaar voor!

Was getekend: Kevin Segeren