update veldenaanleg 2016, “de laaste loodjes” bericht 9 dd 28 augustus

De afgelopen week was een van de allerdrukste weken in het aanlegproces van onze nieuwe velden.

Omdat het streven was om de werkzaamheden dit weekeinde te kunnen afronden is er door alle betrokkenen en aannemers erg hard doorgewerkt om de afrondende werkzaamheden aan de velden 1 en 2 te kunnen doen. Tot zaterdagmiddag laat zijn de hekwerkenbouwers nog bezig geweest met de slagplanken en netten rond veld 1 en 2.

Tegelijkertijd is deze week gelukkig ook begonnen met het leggen van de mat op veld 3.
Als het weer meewerkt verwachten we dat de belijning en het zand op maandag en dinsdag aangebracht kunnen worden zodat we het veld snel zullen kunnen bespelen.

Door het aanbrengen van alle slagplanken,netten, dug-outs, doelen, hekwerken en het aansluiten van de sproeiinstallatie op de velden 1 en 2 ziet het er allemaal prachtig uit.

De make-over van het clubhuis is voorzover nu mogelijk afgerond, en zal na de levering van enkele nieuwe meubels in september echt zijn afgerond. Maar ook daar nu al een resultaat om trots op te zijn.

Afgelopen vrijdag hadden we bovendien een werkbezoek van de sport-verantwoordelijke Wethouder (Dhr. Beimers) en de verantwoordelijke ambtelijke teamleider (Mw. V.d. Wende) die de voortgang van de werkzaamheden kwamen bekijken. De gemeente en de stichting SBSSA zijn immers de opdrachtgevers voor deze aanleg.

Belangrijke mijlpaal was dat we vandaag de eerste testwedstrijden op veld 2 hebben kunnen spelen.
Om het veld op hockeytechniek te kunnen beoordelen hebben we dankbaar gebruik gemaakt van het feit dat er een oefenwedstrijd gepland was tussen onze eigen MC1 en MC2 en hebben we deze op veld 2 ingedeeld. Altijd mooi om zo’n onderlinge wedstrijd als eerste wedstrijd te laten spelen, want zo weten we in elk geval dat de eerste wedstrijd op het nieuwe veld in elk geval door een Foresacateteam gewonnen zal worden….. dat is een mooi begin.
De meiden hebben naast feit dat ze natuurlijk wat moesten wennen aan dit veld, vooral enorm genoten van het veld. Natuurlijk waren ze ook terecht trots en dat was aan de gezichten ook wel af te lezen.

Om het veld los van enige hockeytechniek op maximale draagkracht te kunnen beoordelen (grapje heren) hadden we het geluk dat er op veld 2 gelijk daarna een oefenwedstrijd van ons eigen Heren Veteranen A gepland stond.
Gelukkig waren alle reacties op het nieuwe veld erg positief.

Net als onze leden staan wij te popelen om de velden nu echt in gebruik te kunnen gaan nemen, en daarom zullen we u steeds op de hoogte houden van de actuele situatie, maar vragen we natuurlijk ook begrip voor eventuele last minute- wijzigingen. We hebben immers niet alles zelf in de hand en juist nu is ook het weer (en dan met name regenval) van enorme invloed op de voortgang van het bouwproces en de haalbaarheid van onze planning.

Ingebruikname velden:

Rond veld 2 zullen nog wat werkzaamheden aan hekwerk en bestrating plaatsvinden, maar dit veld kunnen we inmiddels gebruiken en daar zullen dus vanaf maandagmiddag de trainingen van start gaan.

Als maandag de laatste werkzaamheden aan en rond veld 1 worden afgerond en het lek in de sproei-installatie zal zijn gerepareerd, zullen we vanaf maandagmiddag ook op veld 1 kunnen trainen.

Aan veld 3 moet nog veel gebeuren en we verwachten dit veld vanaf woensdag te kunnen gaan gebruiken. Maar dat is nog geheel afhankelijk van hoe de werkzaamheden zullen verlopen en van het weer in de komende 3 dagen.

Omgang met nieuwe velden

De nieuwe velden vereisen natuurlijk een andere omgang dan de oude zandvelden.
De watervelden zijn bijvoorbeeld erg gevoelig voor zand en vuil die porien verstoppen en daarmee direct invloed hebben op de speleigenschappen van het veld. Het is daarom ook heel belangrijk om iedere vorm van zand en vuil op deze velden echt te voorkomen.

We zijn erg trots op deze nieuwe velden en willen dat ook graag blijven.
Daarom dat we in de komende dagen ook een informatieblad zullen publiceren over de do-s en dont-s voor de nieuwe velden.

De huidige situatie vergt natuurlijk wat extra aandacht. Door alle bouwwerkzaamheden ligt er overal veel vuil en zand rond de velden. Zeker ook omdat de bestrating nog niet overal gereed is en nog zand op alle nieuwe tegelwerk moet liggen, moeten we er extra op letten de velden schoon te houden. Door de velden alleen bij de geopende ingangen te betreden en daarbij goed en zelfs overdreven gebruik te maken van de veegmatten, kunnen we zorgen dat we onze velden schoon en dus van hoge kwaliteit houden. We vragen iedereen om daar extra aandacht aan te besteden.

De plaatsing van de eerste dug-outs.