Grote Clubactie

Hallo leden, oud leden en alle andere mensen die Forescate een warm hart toedragen,

Na het grote succes van de afgelopen 3 jaar, doet Forescate in 2016 wederom mee met de Grote Clubactie.

Afgelopen jaren is er zo’n 10.000 euro opgehaald doordat de E en D jeugd volop clubloten hebben verkocht. De club heeft dit geld goed kunnen besteden aan verschillende projecten waar we allemaal veel plezier van kunnen hebben. Wat dacht u van het nieuwe meubilair waar we sinds een paar weken volop gebruik van maken.

Wat is de Grote Clubactie?
Het is een stichting die zich inzet voor het Nederlandse Verenigingsleven. Er worden loten verkocht en 80% daarvan komt ten goede aan de vereniging zelf.

Wanneer start de Grote Clubactie 2016

Op 1 oktober 2016, dus volgende week zaterdag mogen de eerste loten verkocht worden en de actie loopt door tot 10 november. Verstandig is om direct te starten met verkoop bij jou in de buurt omdat een heleboel andere verenigingen ook meedoen met de actie. Maar je kan natuurlijk ook loten verkopen aan ooms,tantes, opa’s en oma’s… Jullie zien ze vast wel in de herfstvakantie.

Hoe werkt de Grote Clubactie?

De E en D jeugd, jongens en meisjes, gaan vanaf 1 oktober 2016 loten verkopen aan Forescateleden, oud leden, buren of bekende uit de wijk, vrienden en natuurlijk familie. Als alle verkopers proberen minstens 10 loten te verkopen, krijgen we vast en zeker weer een fantastisch mooie opbrengst. Nieuw dit jaar is dat alle verkopende leden een film van Pathe thuis cadeau krijgen. Als je minimaal 20 loten hebt verkocht, krijg je een voucher die recht geeft op een gratis pretparkkaartje bij Slagharen, Bobbejaanland en Schiphol behind the scenes (er moet wel 1 volbetalende persoon meegaan).

Wat gaat de club doen met de opbrengst van 2016?

• De tribune bij ons hoofdveld

• Een leuke sportieve activiteit in het voorjaar 2017 waar lotenverkopers zich te zijner tijd voor kunnen inschrijven

• Extra investering trainingsmaterialen, juist nu, met onze prachtige nieuwe velden kunnen de trainers trainingsmateriaal gebruiken waarmee we gericht de techniek op een waterveld kunnen trainen.

Wat kunnen de kinderen winnen die de meeste loten hebben verkocht? Wat kan het team winnen die de meeste loten heeft verkocht?
De eerste vijf leden die als eerste een vol boekje met loten bij mij inleveren, ontvangen direct een waardebon van Intersport ter waarde van 10 euro.
(Bij een vol ingeleverd boekje, kan je een nieuw bonnenboekje ontvangen om zo kans te maken op de echte mooie prijzen!)

Afhankelijk van de hoeveelheid loten die je hebt verkocht, ontvangen de drie beste verkopers een mooie waardebon die je kan besteden bij Intersport. De waarde van de bon hangt af van de hoeveelheid loten die de beste drie lotenverkopers hebben verkocht. Na de winterstop, bij de eerste thuiswedstrijd van heren en dames 1 zullen de drie topverkopers in het zonnetje worden gezet, evenals het winnende team die de meeste loten heeft verkocht.

Het team wint een onderlinge wedstrijd tegen Heren 1 en Dames 1 met aansluitend een hapje eten met jullie clubhelden. (Al drie jaar is dit voor het winnende team een groot succes en een leuke gezamenlijke seizoensafsluiting!)

En wat je verder nog moet weten over de actie...
Alle coaches van de E en D jeugd krijgen de boekjes met loten en de brieven met uitleg persoonlijk thuisbezorgd of op de hockey overhandigt. De coaches zorgen dat de boekjes liefst voor of op 1 oktober bij de kinderen van hun team zijn en proberen iedereen te motiveren minimaal 10 loten te verkopen.

Volle boekjes kunnen door de kinderen ingeleverd worden in de blauwe brievenbus in de hal van het clubhuis. Nieuwe lotenboekjes kunnen door enthousiaste verkopers aangevraagd worden via [email protected], dan zorg ik dat je zo snel mogelijk een nieuw boekje van mij krijgt.

De club is blij met ieder verkocht lot, dus lever je boekje hoe dan ook in.

Uiterlijke inleverdatum van de boekjes is 10 november, maar als je klaar bent met verkopen, of je boekje is vol, lever het boekje dan direct in.

We maken er weer een geslaagde actie van met elkaar. Met een beetje stimulans van ouders en coaches naar de kinderen toe, moet dit vast en zeker lukken! Vele handen maken licht werk. Met deze actie laten ook de jongere leden van de club zien, dat ze wat voor de vereniging kunnen betekenen.

Tenslotte, de afgelopen drie jaar heb ik veel hulp gehad van ouders die geholpen hebben bij het invoeren van de loten. Als u mij wilt helpen met het invoeren van de loten via de computer, laat mij dat weten via [email protected].

Het verwerken van alle verkochte loten is veel werk. Met een beetje hulp van een aantal Forescate leden is het goed te doen, want ook hier geldt weer: vele handen maken licht werk.

Simone Vink

Coördinator Grote Clubactie