RUBRIEK VRIJWILLIGER-CENTRAAL; Dirk Broekhuizen

In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te vinden op de website onder de rubriek Vrijwilliger-Centraal.

Ditmaal is de beurt aan Dirk Broekhuizen.

''In het dagelijks leven ben ik hoofd facilitaire zaken bij een werkgeversorganisatie. Ik ben getrouwd met Carmen en we hebben drie kinderen waarvan de twee dochters de hockeystick hanteren (Marenthe, dames2 en Laurine, MB1).

Ik ben in aanraking gekomen met de hockey toen mijn oudste dochter ging spelen. Zelf hockey ik niet.

In het verleden was ik duo coach met een andere ouder, nog een tijdje scheidsrechter geweest en nu betrokken bij de sponsorcommissie en de Vriendenclub. Het accent ligt vooral op de laatste activiteit.

De Vriendenclub bestaat uit particulieren en ondernemers (lid of geen lid) die Forescate een warm hart toedragen. De Vriendenclub heeft twee kanten. Aan de ene kant wordt Forescate geholpen met een extra bijdrage door de Vrienden. Aan de andere kant worden er jaarlijks enkele events georganiseerd voor de leden van de Vriendenclub. Van de jaarlijkse bijdrage wordt 75% ter beschikking gesteld aan de club.

De afgelopen seizoenen heeft de Vriendenclub, met een extra bijdrage van de Rabobank, het scorebord op veld 1 geschonken. Tevens is er een bijdrage gedaan voor het buitenmeubilair, het versterken van het wifi signaal, een reuze parasol. Voor dit seizoen staat er een donatie gepland t.b.v. het binnen meubilair. Dit soort "geschenken” aan de club kan alleen worden gerealiseerd als er genoeg Vrienden zijn. Het streven is om de Vriendenclub te laten doorgroeien naar de bekende "CLUB VAN 100”, maar daar zijn we nog niet, dus meldt u aan!

Het is ondertussen een aardige weekendbesteding geworden, en het is een leuke afwisseling van je dagelijkse werkzaamheden. Vrijwilligers vormen het bestaansrecht van de club.

Ik verbaas me wel over het feit dat sinds dit seizoen hanteert de KNHB een nieuw competitiemodel heeft geintroduceerd, waar het laatste woord nog niet over gesproken is.

Mijn motto is 'Geniet van het leven!'

Ik wil het stokje graag doorgeven aan Huub van der Post.
Huub zit in de Stuurgroep vervanging kunstgrasvelden. Na het bestuderen van de diverse offertes van veldleveranciers moest er toch een keuze worden gemaakt. Waar ga je dan voor: prijs/kwaliteit/samenwerking/gunning etc. voor de nieuwe velden van Forescate.''