Feestelijke opening nieuwe kunstgrasvelden 25september 2016

Op zondag 25 september was het groot feest op Forescate.

Nadat de wedstrijden van die dag wat vervroegd waren gespeeld (inclusief de thuiswedstrijden van Dames en Heren 1) was er ruim baan voor de openingsfestiviteiten van de vernieuwde velden. Op alle velden was er een hockeyclinic voor onze jeugdleden met professionele en spannende oefeningen onder leiding van een heuse international, Ginella Zerbo. Na het maken van een groepsfoto was er even tijd voor de officiële ceremonies.

Onder toeziend oog van het voltallige gemeentebestuur, (ook onze nieuwe waarnemend burgemeester mw. Bouvy was present), en veel direct bij de bouw van de nieuwe velden betrokkenen, waren er toespraken van Forescate-voorzitter Jelle Raap, wethouder Financiën en Sport Eppe Beimers en de voorzitter van de KNVB, Erik Cornelissen.

Bij de speech van Jelle Raap proefden we vooral de trots op het eindresultaat en op de mensen van de stuurgroep/werkgroep die dit project begeleid hebben en die onder klaterend applaus bedankt werden (Aad Bol, Ad de Gruiter, Derk Jaap Engelen en Huub van der Post).
Die trots is ook terecht want het gelijktijdig vervangen van 3 van onze 4 velden is een forse operatie, maar het resultaat mag er zijn.
Op veld 3 ligt een semi zand veld (met langzaamaan steeds minder zichtbaar zand),
op veld 2 een waterveld van topklasse zoals dat nu in het vernieuwde Olympisch Stadion van Londen ligt en bij alle topclubs uit de Duitse Bundesliga.
Op veld 1 de eye-catcher: het voor de Benelux unieke `Rio' waterveld (een groene kopie van het olympische veld in Rio de Janeiro).

De onderlaag van de velden is merkbaar van erg hoge kwaliteit: betrouwbaar, minder belastend voor spelers en met de in het toekomstige hockey gewenste iets mindere "balstuit" dan op de tot nu toe bekende watervelden. Met deze schitterende velden zijn we klaar voor de toekomst. Het is aan ons als vereniging met onze onderhoudsmensen en leden om dit unieke veldencomplex ook zo mooi mogelijk te houden.

Wethouder Beimers kon het een aantal weken geleden al niet houden om de velden al uit te proberen en sprak ook nu lovend over de velden, maar sprak daarnaast vooral nadrukkelijk zijn waardering uit over de constructieve samenwerking met Forescate en de stichting SBSSA.

KNHB voorzitter Erik Cornelissen sprak zijn complimenten uit over de velden en het was wel duidelijk dat zijn Forescate-hart weer even sneller ging kloppen. Op de voorzet van onze voorzitter (kan er dit seizoen geen oefenwedstrijd van Oranje op Adegeest worden gespeeld?) antwoordde hij qua faciliteiten weinig belemmeringen te zien en gaf aan binnen de KNHB best te willen pleiten voor het organiseren van aansprekende hockeyevenementen in Voorschoten.
Als club voldoen we aan alle vereisten voor het organiseren van dat soort wedstrijden. De bondsvoorzitter gaf aan dat het wel belangrijk is om bij Oranjewedstrijden ca. 100 actieve vrijwilligers te recruteren om de paar duizend bezoekers te kunnen ontvangen. Bij een familieclub als de onze mag dat eigenlijk geen probleem zijn.

Inmiddels was op veld 1 een haag van jonge Forescatespelers gevormd met aan het einde een lint. Met het doorknippen van dat lint door Jelle Raap, Eppe Beimers en Erik Cornelissen werden de velden officieel in gebruik genomen.

Na deze officiële handelingen startte het 2e deel van de clinics met een mooie technische afsluiting en ijs voor de deelnemers.

Inmiddels was de bondscoach van de Nederlandse hockey heren, de Argentijn Max Caldas, gearriveerd om ons nieuwe complex te bekijken en vragen over coaching, het Nederlands herenteam en zijn ervaringen tijdens de Olympische Spelen in Rio te beantwoorden. Dat deed hij met veel plezier waarna hij nog geruime tijd bleef napraten. De dag werd afgesloten met een drukbezocht clubeten en een swingend Thé-Dansant.

We bedanken iedereen voor de aanwezigheid en de dagorganisatie (Marije Wiegant, Paul van Pelt, Ellen Engels, Esther Mieremet, Leontien Wisman) voor hun hulp aan deze geslaagde dag en de nieuw bereikte mijlpaal !!

We verzamelen de fotos van deze dag die we gemaakt hebben en die we van anwezigen ontvangen in een via deze site beschikbare map.
Hebt u zelf fotos toe te voegen ? Stuur die dan naar : [email protected]