Heren 1- H.V. de Terriërs H1 : 2 - 4

De Terriërs H1 – MHC Forescate H1

Afgelopen zondag 20 september, een zonnige nazomer dag, mochten wij aantreden tegen het eerste team van de plaatselijke hockeyvereniging van Heiloo. Na een kleine onderschatting van de reistijd, kwamen wij aan op de plaats van bestemming. In de kleedkamer kregen wij de laatste instructies (tegenwoordig in twee talen) en na het laatste hitje ging iedereen gefocust het veld op. Na een korte, maar krachtige warming-up kon werd stipt 14:45 uur begonnen aan de tweede speelronde van de Tweede Klasse A.

Hoewel de Terriërs voor ons geen onbekende tegenstander is, lieten we ons in de eerste minuten van de wedstrijd even verassen. Na een kleine slordigheid in het uitverdedigen, moesten wij in de counter die daarop volgde helaas een strafcorner weggeven. Een aardig uitgevoerde sleeppush, die beide palen wist te raken, werd door de scheidsrechter toch gepromoveerd tot doelpunt. Zo stonden we al vrij snel tegen een 1-0 achterstand aan te kijken. Gelukkig voor ons was er nog voldoende tijd om de schade te herstellen.                                                                                                                           Na een periode waarin de bal zich vooral op het middenveld bevond en er een flink aantal duels gespeeld werden, kwamen de Terriërs op een 2-0 voorsprong. Via een vrije slag op de achterlijn kwam de bal bij één van de spitsen van Terriërs die na een handige beweging het net wist te vinden.

Hierna was het tijd voor de thee en een korte bespreking. Na een aantal verhelderende woorden en een kleine peptalk was het tijd om aan de tweede helft te beginnen. Het spelbeeld van de eerste helft bleef helaas gehandhaafd en wij wisten weinig grip te krijgen op het spel van de tegenstander. Dit resulteerde in een aantal vrije slagen rond de cirkel, die steeds op dezelfde wijze werden uitgevoerd en waarvan de vijfde en zesde keer beide gepromoveerd werden tot een doelpunt. Met nog een minuut of twintig op de klok gaf het scorebord opeens 4-0 aan.                                                           Met een 4-0 voorsprong en de vermoeidheid benen, nam de tegenstander een klein beetje gas terug. Hierdoor kwamen wij wat beter in de wedstrijd en scoorden we plots de 4-1 uit een strafcorner. Toen twee minuten later James “England” Breakey mocht aanleggen voor zijn tweede doelpunt van het seizoen, werd er weer even op de klok gekeken: Nog zeker 12 minuten te spelen! Met een beetje extra gas erop konden we misschien toch nog wat maken van deze wedstrijd. Een strafcorner vijf minuten voor tijd bood perspectief voor de echte aansluiting en spannende slotminuten. Deze werd gekeerd door de keeper en ook uit de weggegeven rebound wisten wij het net niet te vinden. Hierdoor verloren wij wat van het momentum en moest zelfs Kevin nog een aantal keer (spectaculair) in actie komen. Met een uitslag van 4-2 op het scorebord floten de heren in het rood voor het einde van de wedstrijd.

Via deze wijze willen wij nogmaals onze (ondertussen vaste) invallers Siem en Tycho bedanken voor hun inzet en bijdrage. Daarnaast heeft Martijn Zwanenburg zijn (officiële en uitstekende) debuut gemaakt voor Heren 1. Ook dank voor onze trouwe fans, die (naar zo heb ik  vernomen) een lid rijker zijn, dat zij de barre tocht naar het verre Heiloo hebben afgelegd om ons aan te moedigen.

De oplettende “posters-in-het-clubhuis-lezers” hadden het al gezien: Aanstaande zondag spelen wij thuis tegen de Strawberries, met aansluitend een schitterend TD (OktoberFest en iets met Pullen). Dus lederhosen en dirndls uit de kast en kom volgende week (27 september) om 12:45 Dames 1 en om 14:45 Heren 1 aanmoedigen, en geniet aansluitend van een schitterend feest!

Team SKY