Jongens A1- HC Alphen JA1 : 2 - 1

WEDSTRIJDVERSLAG Alphen JA1 - Forescate JA1 (1-2)

Afgelopen zaterdag speelde JA1 de laatste uitwedstrijd van de voorcompetitie tegen Alphen. Met 15 spelers sterk vertrokken wij omstreeks 12:30 richting Alphen. Daan en Max zijn nog steeds geblesseerd, dus moesten ze voor de 3e wedstrijd op rij de rol als cameraman vervullen.

Eenmaal aangekomen op Alphen was de knop bij iedereen om en stonden alle koppen dezelfde kant op. Om 14:15 klonk het startsignaal. We begonnen fel aan de wedstrijd, en zochten meteen de aanval. Dit leidde tot een strafcorner in een van de eerste minuten van de wedstrijd. De harde flats van Wybe verastte de tegenstander, waardoor Tycho vrij bij de eerste paal de bal het goal in kon tippen.

Deze vroege voorsprong gaf ons de ruimte om wat rustiger te spelen. Alphen kwam er af en toe goed uit via een snelle counter. Dankzij goed keeperswerk van Jeroen en de hulp van de paal was de ruststand 0-1.

Na een stevige speech van Paul en Steven begonnen wij aan de tweede helft. Alphen kreeg wat minder ruimte en ons baltempo ging omhoog. Desondanks kreeg Alphen vrij vroeg in de tweede helft een strafcorner. Deze kans op een gelijkmaker werd benut: 1-1.

Beide teams werden na deze gelijkmaker wat ruwer. Het over en weer geduw en getrek leidde tot een gespannen sfeer op het veld. Uiteindelijk leidde dit 10 minuten voor tijd tot een gele kaart voor de aanvoerder van Alphen, nadat hij een stevige duw had uitgedeeld. In de tijd dat Alphen met 10 man stond zijn wij wat aanvallender gaan spelen. We kregen een paar goede kansen, die helaas niet tot een voorsprong leidden.

Kort nadat de aanvoerder van Alphen weer terug was in het veld flatste Tom een vrije slag net buiten de 23-meterlijn richting de eerste paal, waar Christiaan de bal het dak in tipte: 1-2. Deze voorsprong zorgde ervoor dat Alphen nog wat extra olie op het vuur gooide. De laatste paar minuten van de wedstrijd waren bloedstollend spannend. Verdedigend hebben we alle zeilen bij gesteld om de voorsprong te handhaven. Toen het eindsignaal van de scheids klonk, stond er nog steeds een 1-2 voorsprong. Met 3 punten op zak zijn wij teruggekeerd naar Voorschoten. Dankzij deze overwinning staan wij 2e en kunnen wij niet meer 4e worden. Supporters en scheidsrechters, bedankt voor jullie bijdrage afgelopen zaterdag.

Aanstaande zaterdag spelen wij om 14:15 thuis tegen LOHC. Deze wedstrijd is ontezettend belangrijk: mochten wij deze wedstrijd winnen, dan is de tweede plek binnen.