Communicatie MHC Forescate
LISA = Leden Informatie Systeem

Sinds 2009 werkt Forescate met LISA, een programma (of wat technischer: een web-based computerapplicatie) waar alle werkprocessen van een hockeyclub zitten: ledenadministratie, teams, wedstrijden, uitslagen, scheidsrechters, trainingsroosters, beoordelingen, materialen, arbitrage etc. In Nederland werken inmiddels honderden hockeyclubs met LISA.

LISA werkt op verschillende niveaus:

1. De MHC Forescate website
Dit is het openbare deel van LISA waarop je algemene informatie die voor iedereen is bestemd vindt.

2. Je eigen, persoonlijke pagina achter de inlog
Met de blauwe knop rechts bovenaan deze pagina kun je eenvoudig inloggen met het wachtwoord dat je elk jaar in september per mail krijgt toegestuurd. Achter de inlog vind je alle informatie die voor jou relevant is: wanneer je moet spelen, fluiten en trainen. Ook is hier de mogelijkheid om je voor af- of aanmelden. Je ziet hier ook de gegevens van jouw teamleden, zoals e-mailadressen en telefoonnummers, het persoonlijke wedstrijdschema, en kun je verslagen toevoegen.

Belangrijk: houd je e-mailadres en je mobiele telefoonnummer actueel!

Hier ben je zelf verantwoordelijk voor. Ook kun je eenvoudig een tweede e-mailadres toevoegen. Ook wachtwoord wijzigen zit hier: je kunt het hier veranderen in een wachtwoord dat je makkelijk kunt onthouden.

Als je het leuk vind, kun je je eigen profiel aanpassen, met een pasfoto (herkenbaarheid) of foto (voor de fun), en wat tekst. Ook stel je hier je eigen Instellingen in: Profiel openbaar voor andere leden? Dan kunnen andere leden zien wat voor profiel jij hebt en daarop reageren. Mail sturen zodra er een reactie is gekomen op je profiel? Deze reactie gaat naar je eerste e-mailadres. Je foto standaard bij je profiel zetten? Verjaardag openbaar? Als je dit op 'Ja' zet dan verschijn je op de verjaardagskalender (alleen zichtbaar achter de inlog).

Inloggegevens kwijt?
Als je nou je inloggegevens kwijt bent (lidnr en wachtwoord):
  • Klik dan toch op de blauwe knop "inloggen" en daarna op de link bij "Inloggegevens vergeten?"
  • Dan krijg je automatisch een e-mailtje met de gegevens.
  • Dat gaat overigens naar het e-mailadres dat van jou in LISA zit. Dus houdt dit actueel, dat is wel zo handig voor jezelf!
Kort overzicht van de functionaliteiten achter de login:

3. Clubbetaalpas
Bij Forescate is het cashless betaalsysteem sinds 2014 ingevoerd. Elk Forescate lid heeft eenclubbetaalpas, nieuwe leden krijgen deze aan het begin van het seizoen uitgereikt. Met deze pas krijg je tien procent korting op je bestelling. Er kan niet meer betaald worden met contant geld. Bezoekende teams kunnen alleen nog betalen met een pinpas.

Via de knop "clubbetaalpas" ga je naar het overzicht van de clubbetaalpas die we bij Forecsate gebruiken. Deze clubbetaalpas wordt geleverd door Le credit Sportief.

Overzicht clubbetaalpas:

4. Lisa app
Snelste uitslagen
Het leukst van de app zijn misschien wel de uitslagen die direct via het DWF binnenkomen: zodra een scheidsrechter een uitslag heeft ingevoerd, wordt deze direct gepubliceerd in de app. En die van de andere wedstrijden in de poule. De uitslagen die nog niet 100% zeker zijn, staan als vanouds weer tussen haakjes. Dus niet meer tot 's avonds laat of maandag wachten om te zien hoe de andere teams het hebben gedaan.

Koppeling DWF/teammanager
Daarnaast is de toegang tot het DWF een sterk punt van de app: maar 1x inloggen en vervolgens koppelt hij de app aan de coach of aanvoerder. Scheelt steeds inloggen en op zoek naar de juiste link. En de coach, begeleider of aanvoerder heeft meteen een teammanager; met een bierpot, taken, presentie, spelerslijst en contactgegevens.

Gezinsagenda
In 1 overzicht alle hockey-activiteiten van het gezin voor de komende weken. Met trainingen, wedstrijden (met verzameltijden, standen, uitslagen, programma), bardiensten, fluitbeurten en team/club-activiteiten.

Zo ziet de Lisa app eruit op je smartphone:

Download de Lisa app en stel Forescate als je club in.