hockeyzaken_dwf

Digitaal Wedstrijdformulier

Sinds 10 november 2012 gingen bijna alle clubs in ons district tegelijk over op het digitale wedstrijdformulier.
In de afgelopen 2 jaar hebben we bij de wedstrijden van de F en E-jeugd al succesvol met dit formulier gewerkt, nu dus ook de invoering van het "DWF” voor de overige wedstrijden.

Zowel de coach van de thuis spelende ploeg, de uitspelende ploeg, als beide scheidsrechters moeten op het digitale formulier inloggen en hebben allen een eigen rol.

Om te starten met het digitale wedstrijdformulier log je in op www.mhcforescate.nl/formulier
(de coach/manager/aanvoerder of scheidsrechter van de tegenstander moet ook inloggen maar dan via de eigen club).

Omdat het digitaal verwerken afhankelijk van de wedstrijd en de rol van coach of scheidsrechter op bepaalde punten net iets verschilt, hebben we als service hieronder de specifieke handleidingen opgenomen:

Handleiding coaches Jongste Jeugd (F en E-jeugd), klik HIER

Handleiding coaches Jeugd (D t/m A-jeugd), klik HIER

Handleiding coaches/aanvoerders Senioren, klik HIER

Hieronder volgt nog een korte praktische samenvatting van de werking van het DWF, gevolgd door directe links naar de gebruikers-handleidingen:
  • Klik op: ik ben coach/aanvoerder of log in als scheidsrechter
  • Dan vul je je lidnummer en je persoonlijke wachtwoord in waarmee je ook op de Forescate-site inlogt (die gegevens worden in de eerstkomende weken nog wel voorafgaand aan een wedstrijd voor alle zekerheid nogmaals automatisch toegestuurd is) onthoud deze goed, omdat je deze elke week nodig hebt.
  • Vervolgens zien de coaches/aanvoerders alle spelers uit het team vermeld staan en kunnen er spelers worden aan- of uit-gevinkt (dit kun/moet je voor de wedstrijd gedaan hebben en kan dus ook de avond er voor).
  • Dan gaan de scheidsrechters aan de slag (op hun eigen telefoon of PC op de bar als je thuis speelt)
  • De scheidsrechters hebben een verificatie code nodig om in te loggen op de juiste wedstrijd.
    Deze verificatiecodekrijgt de coach van juniorenwedstrijden en de coach of aanvoerder bij seniorenwedstrijden, op donderdagmiddag per mail toegestuurd, en moet voorafgaand aan de wedstrijd aan de scheidsrechters worden afgegeven.
  • Als de scheidsrechters klaar zijn, logt de coach of aanvoerder nog kort even in om de stand te checken en eventuele kaarten te bekijken. Als dat klopt kunnen de coaches / aanvoerders van beide teams het formulier voltooien.

Zorg er bij A-D jeugdwedstrijden en bij seniorenwedstrijden dus wel voor dat de scheidsrechters na de wedstrijd in elk geval het DWF hebben ingevuld; het bevestigen als coach / aanvoerder zou eventueel ook later kunnen.

Als je geen smartphone hebt dan zijn er veelal PC's of tablets op de clubs aanwezig;