vrijwilligers_algemeen

Vrijwilligersbeleid MHC Forescate

Geen enkele sportclub kan zonder de inzet van vrijwilligers. Immers, er zijn vele taken te verrichten en daarbij vormen de leden met een vrijwilligersfunctie de ruggengraat van de vereniging. Nu en in de toekomst zal de club voor haar succes afhankelijk zijn en blijven van de inzet van vrijwilligers. Omdat vrijwilligers zo belangrijk zijn, is het gewenst een duidelijke visie vast te stellen waarmee Forescate verzekerd is van vrijwilligers voor alle taken en functies.

Zie voor meer informatie bijvoorbeeld ook de link naar ons "vrijwilligersprotocol".

Vrijwilligerscommissie

Lid van MHC Forescate is lid zijn van een vrijwilligersvereniging

Zodra we zelf (of onze kinderen) lid worden van een vereniging, kunnen we al snel de vraag om ook wat te doen al snel verwachten. Met elkaar zorgen we er namelijk wel voor dat de kinderen iedere week weer lekker kunnen

sporten.

Forescate is een vereniging die vrijwel volledig draait op vrijwilligers. Alleen met vrijwilligers kunnen wij doen wat heel gewoon lijkt. Dankzij de vrijwilligers van Forescate liggen bijvoorbeeld alle velden er netjes bij, is het clubhuis voorzien van de juiste materialen, plannen we wekelijks wedstrijden in, staan er scheidsrechters op het veld, worden de leden getraind en gecoacht, kun je na afloop lekker wat eten en drinken en word je regelmatig van allerhande informatie voorzien.

Als je zelf hockeyt of je kinderen hockeyen, ben je natuurlijk al enigszins betrokken bij een vereniging. Maar de ervaring leert dat die betrokkenheid en het plezier ervan verhoogd wordt als je zelf ook actief bent binnen de club.

Vanzelfsprekend willen we allemaal onze (kostbare) tijd voor vrijwilligerswerk goed plannen. Beschikbare functies splitsen we dus net zo goed op in afgebakende taken of delen we in tweeen als blijkt dat het anders teveel tijd kost. Als we allemaal ons deel doen, is het ook voor iedereen te doen.

We hebben al veel vrijwilligers, maar we hebben er nog meer nodig, voor nieuwe klussen en klusjes maar ook om het werk van actieve vrijwilligers wel eens af te lossen.

Meld je dus aan voor een vrijwilligerstaak door een bericht te sturen aan [email protected].

Doel van vrijwilligerscommissie

De vrijwilligerscommissie heeft als doel om de contacten met bestaande vrijwilligers te onderhouden en nieuwe vrijwilligers te vinden. Daarnaast willen we voorwaarden scheppen om de vrijwilligerstaken op een plezierige manier te kunnen uitvoeren.

Uitgangspunt is dat vrijwilligers zich alleen betrokken voelen bij Forescate als er goede informatie beschikbaar is over het reilen en zeilen van de club, maar ook van de activiteiten die worden uitgevoerd, wat ze inhouden en de tijdsbesteding.

Onze taken zijn onder meer:

- Opzet en onderhoud van een databank vrijwilligers/vacatures

- Assistentie verlenen bij de werving van vrijwilligers

- Contact onderhouden met de commissies

- Betrokkenheid onder (nieuwe)vrijwilligers stimuleren

- Communiceren over vrijwilligers

- Organisatie jaarlijkse vrijwilligersborrel

De vrijwilligerscommissie bestaat uit:

Susan Moll

Ellen Engels