zaalhockey_spelregels

Voor zaalhockey gelden aangepaste regels, omdat de situatie natuurlijk anders is dan op een veel groter veld. Hieronder vindt u de aangepaste regels voor seizoen 2010/2011.

Klik hier voor de spelregels zaalhockey voor 6- en  8-tallen.

De wijziging ten opzichte van het document van vorig jaar:
  • Dit jaar zijn er geen aparte poules voor 2e jaars E die op veld nog E6 spelen.
  • Er waren dusdanig weinig inschrijvingen dat deze teams gemixt zijn met de E8-tallen.
  • In àlle poules wordt dit jaar in de zaal dan ook gewoon met de strafcorner gespeeld
  • Een ander belangrijk aandachtspunt is, dat in Zuid-Holland de Jongste Jeugd gewoon één keer 35 minuten speelt, waarbij spelleiders halverwege van kant wisselen, net als jeugd en senioren.

Op de KNHB-site landelijk staat helaas nog een document waarin voor JJ gesproken wordt van 2 x 15 minuten met 5 minuten rust. DIT IS VOOR ONS DISTRICT NIET VAN TOEPASSING!!

Klik hier voor de spelregels zaalhockey 2010-2011 op de site van de KNHB.