Voor zijn vrouw de Kale Berg op.
Op de feestelijke (maar ook spannende) laatste competitiedag van dit seizoen, wordt op onze club geld ingezameld ten behoeve van Stichting ALS. Lees onderstaand bericht over de man van onze gewaardeerde Conny Vd Meijden die de 'Kale Berg' gaat beklimmen. Help mee en ondersteun Stichting ALS.

Voor zijn vrouw de Kale Berg op.
Toen Voorschotenaar René (55) met zijn vrouw Conny (53 en al 15 jaar lijdend aan de ongeneselijke ziekte A.L.S.) afgelopen februari in Portugal was met de stichting Topsport for Life werd hij aangestoken door het wielrenvirus. Zo erg dat hij 30 mei de Mont Ventoux op gaat.

René en Conny waren een week met medepatiënten en vrijwilligers van Topsport for Life in Monte Gordo, Portugal en René fietste daar met ALS-patiënten (op tandems), kankerpatiënten en (ex)topsporters als Bobbie Traksel, Monique de Bruin en Martine Bras. René: "In die fantastische week vroeg ALS-patiënt Derk of ik met zijn team 'De Doordouwers' mee wilde met de sponsorrit de Tour du ALS, 30 mei de Mont Ventoux beklimmen. Die uitdaging nam ik graag aan. Temeer omdat daarmee geld wordt opgehaald om eindelijk eens een oplossing te vinden voor deze gruwelijke ziekte.’’

René, 55 jaar, 3 jaar geleden een hartinfarct, nooit gewielrend en 10 kg overgewicht, begon te fietsen, fietsen en fietsen om binnen 3 maanden genoeg kracht en conditie te hebben voor die afschrikwekkende Kale Berg. Hij kon er, ondanks de zorg voor zijn zwaar invalide vrouw, veel tijd insteken want, door sluiting van het bedrijf waar hij werkzaam was, is René sinds december 2013 werkeloos. Een geluk bij een ongeluk. René: "Ik trainde me te pletter maar ik bleef onzeker of ik die klim van 25 km wel zou halen. Gelukkig wilde YOUR LIFE sportsclub mij sponsoren in de vorm van onbeperkt sporten bij hen en begeleiding door Paul van Brink. Ik heb veel geleerd van hem en ga met meer vertrouwen die berg te lijf op 30 mei.”

De actiesite van René is HIER (klik op mij) te vinden.

Bestuur van MHC Forescate wenst René en Conny veel succes en wil beiden, samen met alle leden van de club, zowel mentaal als met een gift ondersteunen.

Reageren op het nieuws?
reactie