KABOUTERHOCKEY
Het afgelopen seizoen heeft MHC Forescate een pilot ‘kabouter hockey’ gedraaid: hockey voor de allerjongsten (groep 2), gebaseerd op een initiatief van de KNHB om deze leeftijdsgroep te voorzien van een breed bewegingsaanbod.

Deze pilot is goed ontvangen door zowel de kinderen, hun ouders als de trainers. Reden waarom Forescate het komend seizoen officieel wil starten met kabouterhockey.

Tijdens de lessen komen de kinderen in aanraking met verschillende vormen van bewegen, die aansluiten bij het natuurlijke bewegingsgedrag van 5-jarigen. Op die manier leren ze op een leuke en veilige manier omgaan met sportief bewegen en ontwikkelen ze zich langzaamaan richting het hockeyspel. Er is aandacht voor 'lopen' in allerlei vormen, 'balvaardigheid' en er wordt met zachte knotsen en zachte ballen een eerste aanzet tot hockey gegeven. Forescate heeft het benodigde lesmateriaal aangekocht bij de KNHB.

Aangezien deze leeftijdscategorie goede begeleiding nodig heeft, start Forescate in september op zondagochtend met een groep van 30 kinderen, waarbij er plek is voor 15 jongens en 15 meisjes. Forescate hoopt op deze manier ook vooral jongens te interesseren voor hockey en hen van jongs af aan de club te binden.

AANMELDEN
Geïnteresseerd? Als uw kind geboren is tussen 01-10-2008 en 30-09-2009 kunt u hem/haar inschrijven voor kabouterhockey. Indien wij meer aanmeldingen krijgen dan we kinderen kunnen plaatsen, zal er worden geloot conform ons aannamebeleid. Meer informatie vindt u hierover op onze site bij het aannamebeleid.

Mocht uw kind onverhoopt worden uitgeloot dan kan uw kind op de wachtlijst blijven staan voor het seizoen 2015/16 om dan tegen die tijd mee te loten bij de opvolgende lijn Benjamini’s.

INSCHRIJVEN TOT 14 JULI
U kunt uw kind inschrijven tot 14 juli. Inschrijven kan alleen via onze website www.mhcforescate.nl.

Eind augustus verneemt u of uw kind een plek  heeft gekregen.
De eerste training zal plaatsvinden op zondag 14 september.