Petra Morshuis, VRIJWILLIG-CENTRAAL

In deze rubriek wordt elke maand een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te lezen onder ‘Vrijwilligers’ van het keuzemenu.

Deze maand, april, staat Petra Morshuis letterlijk en figuurlijk in het zonnetje. Zij is de flying coördinator die van sport en lachen houdt.

Hallo, ik ben Petra,

Moeder van 3 kinderen (soms 5) vlieg parttime bij de KLM en geef allerlei aerobiclessen. Ik hockey zelf ook al jaren en heb in de vorige eeuw ook in het bestuur van Forescate gezeten. Nu ben ik coördinator C en de D lijn jongens. Het zijn fantastische teams die ik mag ondersteunen. Ik heb als doel alle C en D jongensteams enthousiast te houden en ervoor te zorgen dat de jongens het naar hun zin hebben in hun team en er op hun plek zitten.

Ik vind persoonlijk dat wanneer je kinderen iedere zaterdag bezig zijn met hockey je als ouder daar best een bijdrage aan mag leveren in de vorm van coach, scheidsrechter, bardienst of wat dan ook. Al deze vrijwilligers zorgen er namelijk wel voor dat de kinderen iedere week weer lekker kunnen sporten. Dus als je toch al iedere weekend komt kijken combineer het meteen met vrijwilligerswerk. Echt niet moeilijk wel heel leuk. Geen tijd is geen excuus je moet er tijd voor maken.

Was getekend, Petra Morshuis.

Het favorietenlijstje van:

MHC FORESCATE           heel gezellige club.

Eten                            ja lekker vooral veel snoep of is dat geen eten?

TV                               Greys anatomy, Gooische vrouwen

Vakantie                     zon met sneeuw en water

Film                             "without you there is no me", liefst waargebeurde verhalen.

Vrije tijdsbesteding       hockeywedstrijden kijken

Sporten                       heel veel en heel graag, geef sportlessen en hockey.

Hekel aan                   onrechtvaardigheid, vooral tegen kinderen en negatieve zeurderige mensen

Lacht om                    heel veel, humor is heel belangrijk

Kracht                         positieve levensinstelling

Motto                          pluk de dag en geniet van ook de kleine dingen, het leven gaat zo snel

Vrijwillig - Centraal, omdat:

vrijwilligerswerk heel belangrijk is om een club draaiende te houden.