Laatste zaalhockeyweekeinde met volop spanning !

Dit weekeinde is alweer het laatste zaalhockeyweekeinde van dit seizoen.

Op de site hebt u al kunnen lezen dat we inmiddels al het zaalkampioenschap van onze MD4 en MB4 hebben mogen vieren.
Er lijkt haast wel iets met onze meisjes "4”teams aan de hand te zijn….. Want MA4 had onze eerste zaalkampioen kunnen worden en leek door de teamspirit en hun uitstekende resultaten heel lang op kampioenskoers, maar heeft op het laatste moment met wat pech toch de titel uit handen zien glippen.   De MC4 kan dit weekeinde het kampioenschap nog binnenhalen.

Maar ook voor andere teams is het een heel spannend weekeinde met een aantal teams met goede kansen op het kampioenschap. Natuurlijk is het voor de teams leuk als ze steun van zoveel mogelijk publiek hebben, en daarom dat we (zonder de andere spelende teams tekort te willen doen), onderstaand even een kort overzicht geven van waar u de titelkandidaten in actie kunt zien.

JC2:Voor JC2 is het een wel heel spannend weekeinde.
In hun poule gaat  weliswaar Alphen aan de leiding, maar die hebben alle wedstrijden al achter de rug en kunnen dus geen verdere punten meer behalen. Forescate JC2 staat samen met Klein Zwitserland op 4 punten achterstand op Alphen, maar heeft een duidelijk beter doelsaldo als KZ. Zaterdag spelen beide teams tegen het lagergeplaatste HDM maar daarna spelen Forescate en KZ uitgerekend tegen elkaar op deze laatste wedstrijddag !
Zaterdag, om 13.00 in sporthal Overbosch in Den Haag,  zullen de teams dus in een direct duel moeten uitmaken of een van hen kampioen zal worden (uitgaande van winst tegen HDM), of dat door een onderling gelijkspel alsnog Alphen er met de prijs vandoor gaat.   Spannender kunnen we het bijna niet verzinnen…….

MC4heeft tenslotte dit weekeinde eigenlijk alles in eigen hand. Ze staan 2 punten achter de koploper Catwijk . De laatste 2 wedstrijden van dit seizoen zijn voor de dames wel erg verschillend, want er moet zaterdag worden aangetreden tegen zowel de nummer 1 van de poule, alsook tegen de hekkensluiter uit de poule. Er van uitgaande dat zowel Forescate als Catwijck van de hekkensluiter Noordwijk moeten kunnen winnen zal het directe treffen tussen Catwijck en onze MC4 de poulewinnaar vaststellen. Ongemeen spannend dus, en een wedstrijd die volop publiek verdient. Zaterdag Catwijck-Forescate MC4 om 16.00 in de Rijnsoever in Katwijk, en direct daarna om 16.40 tegen Noordwijk.

MD1staat 2e in hun poule, maar ook deze koploper komt deze competitie niet meer in actie en de achterstand van onze meiden is 3 punten op de koploper Voorhout.
De tweede plek kan de meiden niet meer worden afgenomen, maar 4 punten zijn genoeg om kampioenschap over de streep te trekken ! Op zondagochtend vroeg spelen de meiden tegen de nummers 5 en 3 uit hun poule. Tegen nummer 3 Westland moest in de eerste confrontatie nog een heel nipt verlies worden genoteerd, nu is het de beurt aan onze meiden om de winst naar zich toe te trekken. Er zijn veel scenario’s mogelijk, maar met winst in beide wedstrijden is MD1 zeker van het kampioenschap.
Vroeg opstaan kan in dit geval aantrekkelijk zijn: MD1 speelt zondagochtend om 9.30 (tegen Westland) en 10.10 (tegen Kieviten) in de Ballingerhal in Naaldwijk !

OokJD3 is nog volop in de race voor de eerste plaats.
Met 1 punt achterstand op de koploper, staan de mannen gedeeld 2esamen met Cartouche.
En ook hier spelen uitgerekend de beide directe concurrenten tegen elkaar. Een dubbele winst en een gelijktijdige kleine misstap van koploper KZ, en de hoofdprijs kan binnen zijn voor onze JD3.
Cartouche-Forescate, zondag om 11.30 in sporthal de Fluit in Leidschendam, welke reden zou je kunnen hebben om er niet bij te zijn ?

JD1ligt duidelijk op kampioenskoers.  Ze staan in hun topklasse bovenaan de ranglijst met 1 punt voorsprong op de nummer 2, die echter al hun wedstrijden al gespeeld hebben.
De enige echte concurrent voor onze jongens is de huidige nummer 3, Alecto.
De manen hebben alles zondag in eigen hand want ze spelen in een drieluik met Rijswijk en met uitgerekend Alecto.  Winst in de wedstrijd tegen het duidelijk lagergeplaatste Rijswijk zou in principe voor onze mannen voldoende kunnen zijn, maar  de kraker tegen Alecto zal direct duidelijkheid geven over de verhoudingen in de poule.
Een aanbeveling waard dus ook deze wedstrijd: zondag 8 februari, 13.30 en 14.10 dichtbij, namelijk in sporthal de Schilp in Rijswijk .

MD7
heeft ook nog een mogelijkheid om de kampioensmedailles te mogen omhangen.
Ze staan nu tweede in hun poule met 3 punten achterstand op koploper Catwijck, met een exact gelijk doelsaldo, en zelfs een compleet gelijk aantal voor- en tegen-doelpunten !
De meiden mogen zondagmiddag eerst aantreden tegen Leiden dat op de op een na laatste plaats in de poule staat, en vervolgens in de slotwedstrijd treffen de dames uitgerekend de directe confrontatie met de koploper Catwijck ! Vorige keer werd nog verloren van Catwijck maar nu is er een nieuwe ronde met de bijhorende nieuwe kansen ………
De rekenaars onder ons kunnen allerlei variaties en mogelijke uitkomsten uitrekenen, maar als MD7 beide wedstrijden weet te winnen kan uiteindelijk best eens het doelsaldo  of onderlinge uitslag bepalend zijn in deze poule.
Spanning en sensatie dus misschien, zondagmiddag Forescate MD7 om 13.40 (LOHC) en 14.20 (Catwijck) in sporthal de Rijnsoever in Katwijk !

Senioren:Dames 3. Als de dames zondag zelf hun beide wedstrijden winnen dan moeten ze voor hun kampioenschap nog wel hopen op een misstap van de huidige koploper Alecto. Omdat de afstand slechts 1 schamel puntje is, is een gelijkspel van Alecto in dat geval al voldoende als onze dames hun beide wedstrijden wel weten te winnen.
D3 speelt bijna om de hoek, namelijk zondag om 14.10 en 14.50 op het Leids universitair sportcentrum.

Allemaal  heel veel succes toegewenst, en we zijn in afwachting van de verhalen en fotos’s…….

Met vriendelijke groet,

Ad de Gruiter