Indeling Bardiensten en organisatie van activiteiten

Beste Coaches/managers/coordinatoren,

Nu we aan het begin staan van de laatste competitieperiode willen we graag 2 zaken even in herinnering brengen.

1.    Bardiensten:

Aan het begin van het seizoen is tijdens de coachavond uitgebreid besproken dat de bardiensten in dit jaar per team worden ingedeeld.

Dit bestuursbesluit is genomen en toegelicht, en geeft weliswaar een extra actie voor de manager/coach bij het maken van het teamschema, maar heeft ook een groot voordeel dat de teambegeleiding veel beter kan inschatten welke ouders voorkeur hebben voor bepaalde taken, en dat dus de ouders juist die taken kunnen kiezen waar ze zelf voorkeur voor hebben. Zo kan binnen het team bijvoorbeeld een eerlijke verdeling worden gemaakt tussen de mensen die bijvoorbeeld liever fluiten terwijl een andere ouder juist liever achter de bar staat.

Bovendien voorkomen we zo dat sommige ouders onevenredig veel taken vervullen en kunnen ouders onderling veel gemakkelijker in geval van nood diensten ruilen.

Zoals tijdens de coachavond al aangegeven zullen we met deze nieuwe manier van indelen starten na de voorjaarsvakantie, dus vanaf maart 2015. Iedere coach krijgt als vertegenwoordiger van het hele team een mail als het team aan de beurt is voor een bardienst. De opzet is daarbij dat als het team thuis speelt er af en toe door één ouder een bardienst moet worden gedraaid.

Het is dus NIET de bedoeling dat je als coach zelf een bardienst draait maar dat één ouder uit het team dat zal doen. Dit kan dan worden ingedeeld bij het rij-, fluit- en fruit-schema. De diensten zijn gepland rond de thuiswedstrijd van het team.

2.    Organisatie en reservering  (team-)activiteiten

In de praktijk blijkt vaak dat juist in de laatste competitieperiode veel teams of commissies allerlei team-eten, strategiebijeenkomsten, ouder/kind wedstrijdjes of andere activiteiten organiseren die op de club plaatsvinden. Om dat allemaal goed te kunnen inplannen en omdat we veel vragen kregen van coaches/managers over de mogelijkheden om iets op de club te organiseren, hebben we de procedures voor het aanmelden van activiteiten nog iets meer gestructureerd.
Alle informatie is te vinden op de site bij het nieuwsbericht "Wat te doen bij het organiseren van een clubactiviteit".
Belangrijke wijziging daarbij is wel dat activiteiten ALTIJD aangevraagd worden via de site .
Alleen op die manier komt de vraag ook direct terecht bij alle functionarissen die op de hoogte moeten zijn van activiteiten op de club en voorkomen we dubbele boekingen en onnodige wachttijden op een antwoord. Mails of berichten aan commissies of functionarissen dus aub niet meer versturen, maar uitsluitend via deze reserveringspagina (klik HIER voor de quick-link naar de pagina).

Voor informatie kijk op de site bij het genoemde nieuwsbericht:http://www.mhcforescate.nl/site/default.asp?Option=51&NewsID=911

Veel plezier en succes met het vervolg van de competitie,

Bestuur en Barcommissie MHC Forescate