Oud-voorzitter Wil Burki is overleden

Het bestuur van MHC Forescate heeft het treurige bericht ontvangen dat op woensdag 11 maart 2015 Wil Burki is overleden in Leiden. Wil Burki heeft de respectabele leeftijd van 94 jaar bereikt en had grote verdiensten voor MHC Forescate. Zo werd hij kort na de formele oprichting in 1962 van MHC Forescate voorzitter en zou dat jarenlang blijven. Tijdens deze periode verhuisde Forescate onder meer naar de huidige locatie op Sportpark Adegeest. Henny Reidsma-Kluit was één van de mensen van het eerste uur die jarenlang nauw met hem heeft samengewerkt binnen het bestuur van Forescate. In 1974 werd Wil Burki benoemd tot erelid van MHC Forescate.

Ik kijk met veel genoegen terug op mijn ontmoetingen met dit kleurrijke en zeer sympathieke erelid van onze hockeyclub. Bij hem thuis in de Richard Wagnerflat of bij wedstrijden van Heren 1, die hij tot enkele maanden geleden geregeld bezocht in zijn scootmobiel. Een aantal weken geleden heb ik hem telefonisch voor de laatste maal gesproken. Hij was inmiddels opgenomen in een verpleeghuis na fysiek ongemak, maar toonde zich verder nog scherp als altijd. Hij overleed toch nog vrij onverwacht op woensdag 11 maart in Leiden.

Op dinsdag 17 maart vindt om 12.15 uur de samenkomst, voorafgaand aan de crematie, plaats in de aula van crematorium Rhijnhof, Laan te Rhijnhof 4 (ingang Haagse Schouwweg) te Leiden. Na de samenkomst is er gelegenheid tot condoleren in de ontvangkamer van het crematorium.

Wij wensen familie, vrienden en kennissen van Wil Burki veel sterkte toe.

Namens het bestuur van MHC Forescate,

Jelle Raap