VOORBESCHOUWING: Laatste speeldag Heren 1

Onze hockeyjeugd moet nog een weekje wachten op hervatting van de competitie. Zondag 10 mei speelt Heren 1 al de laatste competitiewedstrijd in Hoofddorp tegen De Reigers in de eerste klasse en  is dan een maand eerder klaar dan Dames 1 dat nog 4 wedstrijden speelt, te beginnen bij HDS. Heren 3 kan zondag 10 mei in eigen huis kampioen worden.

Eerste elftallen senioren

Dames 1 heeft nog 4 wedstrijden voor de boeg, waaronder de slotserie tegen de nummers 1, 2 en 3. Kijkend naar de uitslagen de laatste weken is duidelijk, dat de Top 3 het geregeld lastig hebben en verrassend puntverlies lijden. Achteraf gezien is het jammer, dat Forescate als nummer 4 van de ranglijst nederlagen leed tegen middenmoters als Groen Geel, Dopie en Zoetermeer. De eerlijkheid gebiedt echter ook te zeggen dat Dames 1 als debutant in de tweede klasse dit seizoen nog niet toe was aan een 2e promotie op rij.  Zondag gaat Forescate op bezoek tegen HDS, dat de laatste 8 duels slechts 1x verloor en gelijkspeelde tegen DSHC en Etten-Leur. Het wordt dus zeker wedstrijd waarin de formatie van Esther Swen even de punten op komt halen. Dit duel begint om 12.45 uur. Forescate-volgelingen kunnen in de Hockeykrant Haaglanden (verkrijgbaar in de krantenbak in de hal van ons clubhuis) een volle pagina lezen over ons hoogste Damesteam.

Heren 1

Hoewel degradatie naar de tweede klasse al een feit was, trotseerden 150 supporters de regen afgelopen zondag in het duel tegen mededegradant DSHC. Het werden 70 aangename minuten, want Forescate was veel te sterk voor de Delftenaren en scoorde een handvol fraaie treffers: 5-0. De ploeg van Willem Kauffmann liet zien dat het over voldoende hockeykwaliteiten beschikt om volgend seizoen, met enkele goede vervangers voor het kwartet stoppende routiniers, weer een voorname rol te spelen in de tweede klasse. Hoewel de competitie voor vrijwel alle teams nog enkele weken doorloopt, werkt Heren 1 zondag 10 mei de laatste wedstrijd af in de eerste klasse wanneer het te gast is bij De Reigers in Hoofddorp. Misschien zit er wel wederom een zege in en dat zou een fraai slotakkoord zijn van dit seizoen. Om 14.45 uur begint deze wedstrijd in Hoofddorp.

Overige hockeyactiviteiten

Naast enkele oefenwedstrijden van jeugdteams en de wekelijkse hockeyverrichtingen op zondagmorgen van de Kabouters en de Benjamini ‘s, spelen zondag 10 mei verschillende teams een thuiswedstrijd. Zo ontvangt koploper Dames 3 Groen Geel om 12.45 uur en speelt Dames 4 op eigen veld tegen De IJssel om 14.30 uur. Natuurlijk zijn de ogen gericht op Heren 3, dat zich bij winst op Tempo ’34 kampioen mag noemen en dat is voor dit debuterende team bij de senioren een prachtresultaat. Support is vanzelfsprekend van harte welkom als de wedstrijd om 12.45 uur begint op veld 1. Dames A neemt het om 11.00 uur op tegen Alliance en Veteranen B bindt om 14.30 uur de strijd aan met Berkel en Rodenrijs.

Ik wens onze hockeyers een voorspoedig en sportief weekeinde toe.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate