Conny van der Meijden vermeld op EK-shirt !!

Deze week ontvingen we bericht over een bijzonder (Forescate)succes:
De naam van Conny van der Meijden zal vermeld staan op het wedstrijdshirt dat door de Nederlandse hockeyers zal worden gedragen tijdens het aanstaande EK in Londen.

Uit de bijna 1000 genomineerden is zij gekozen als een van de 129 "uitblinkers” die daadwerkelijk op het wedstrijdshirt komen te staan!!

Als vereniging zijn we enorm trots op haar nominatie en uitverkiezing en we feliciteren haar uiteraard van harte! Ook Forescate kan immers niet zonder vrijwilligers en dit is natuurlijk een geweldige en unieke manier om waardering te kunnen laten blijken.

De Rabobank heeft dit jaar een initiatief gestart om de "uitblinkers” bij sportverenigingen extra waardering en aandacht te geven.

Wie zijn de Uitblinkers ?

Geen hockeyclub kan zonder ze: de onvermoeibare vrijwilligers die er week in week uit voor zorgen dat alles op rolletjes loopt. Omdat het de hoogste tijd is deze stille krachten in het zonnetje te zetten, is Rabobank op zoek gegaan naar de Uitblinkers van Nederlandse Hockeyclubs!

Een podium voor Uitblinkers

De meest bijzondere verhalen zijn uitgelicht op de Rabosport website.
Maar bovendien krijgen de vaakst genomineerde Uitblinkers met hun naam een plek op het shirt van de Nederlandse teams! Dit speciale shirt wordt tijdens het EK door de internationals gedragen, want alle hockeyclubs hebben samen een aandeel in de successen van Oranje.
Last but not least worden de winnende Uitblinkers door Rabobank uitgenodigd om een wedstrijd van Oranje in Nederland bij te wonen.

Conny van der Meijden

Voor Forescate was ook Conny van der Meijden genomineerd. Uiteindelijk heeft zij voldoende stemmen gekregen om een van de landelijke 129 "Uitblinkers” te worden.

Conny van der Meijden - MHC Forescate
(nominatietekst)

Via haar hockeyende dochter werd Conny geïntroduceerd op de club. Ze is graag onder de mensen. Door de ziekte ALS zit ze in een rolstoel, maar wat ze nog kan, doet ze voor haar club Forescate. Online is ze een echte uitblinker: ze runt de website en app en checkt berichten op spelling. Niets ontgaat Conny. Ze verdient het om met haar naam op het shirt van Oranje te komen!

Een groot deel van de Forescateleden zal Conny waarschijnlijk niet persoonlijk kennen. Omgekeerd kent Conny iedereen door haar vele werkzaamheden voor de vereniging "achter de schermen”.
En dat laatste dan in dit geval letterlijk via beeldscherm, want Conny is door haar spierziekte A.L.S. niet in staat om op de club rond te lopen of te spreken zoals de meesten van ons. Maar Conny is binnen haar mogelijkheden optimaal betroken bij onze vereniging op een manier waarvoor we alleen maar diep respect kunnen hebben.

Conny voert bijvoorbeeld het grootste deel van de redactie van onze website en app. Zij zorgt er voor dat de website wordt bijgewerkt en u voorzien wordt van nieuwsberichten, dat juiste actuele berichten voorrang krijgen en dat de illustraties en lay-out kloppen bij de inhoud van onze berichten. Bij een grote en drukke vereniging als Forescate is de communicatie de laatste jaren enorm toegenomen, maar Conny blijft er opgewekt aan werken, ook al kost dat door haar lichamelijke beperkingen meer tijd dan ze zou willen en meer dan buitenstaanders kunnen inschatten.

Er zijn veel momenten waarop we het gevoel hebben dat we eigenlijk uit goed fatsoen niet weer een klus bij Conny kunnen "neerleggen”. Conny is immers altijd bereid om te helpen en het is iedere keer weer verrassend hoe positief Conny zich op de taak stort en hoe ze de omvang van de klus voor zichzelf weet te relativeren.

Naast vrijwilligerswerk voor Forescate zet zij zich ook (digitaal) in voor tal van stichtingen, zoals de Stichting A.L.S. Nederland, de Vereniging Spierziekten Nederland, de Stichting Inloophuis Scarabee en voor het Rode Kruis Voorschoten.

Als vereniging zijn we enorm trots op haar nominatie als "uitblinker” en op de bergen werk die zij verzet.