VOORBESCHOUWING: Nieuwe competitiestart jeugdteams

In het weekeinde van 31 oktober en 1 november begint de reguliere competitie na de herindelingen. Het belooft goed weer te worden. Zondag 1 november spelen Dames 1 en Heren 1 uitwedstrijden. Vrijdagavond 30 oktober is het een ‘uitverkocht clubhuis’ bij het Clubeten.

Jeugd

De E- en F-jeugd zal zoals gebruikelijk in grote getale vanaf 09.00 uur de velden bestormen.

MD2, MD3, MD5 en MD7 spelen hun eerste wedstrijd thuis en die indeling is ook van toepassing op MB2, MB3, MB4, MB5 en MB6. Ook MA2 en MA3 betreden zaterdag het vertrouwde eigen veld. Veel rustiger is het op Adegeest bij de jongens. Alleen JD2 en JB3 smaken het genoegen om als gastheer te fungeren. Op zondagmorgen zijn de velden eerst gereserveerd voor de Benjamini ’s en de Kabouters.

Eerste elftallen jeugd

Vier van onze hoogste jeugdteams (JA1, MA1, JC1 en MC1 komen uit in de Topklasse), twee in de subtop (JB1 en JD1) en MD1 speelt eerste klasse. De kroon spant MB1 dat zich overtuigend plaatste voor Super B en dat zullen ze weten ook. De openingswedstrijd in Super B wordt afgewerkt in Enschede tegen MB1 van de gelijknamige club. Ik wens onze MB1 een voorspoedige reis toe. MA1 ontvangt op eigen veld om 14.15 uur Westland MA1. Om 12.30 uur is het de beurt aan MC1, dat het op veld opneemt tegen Dordrecht MC1. JC1 mag om 10.45 uur op veld 1 demonstreren dat het niet voor niets Topklasse speelt als het Derby JC1 treft. JB1 speelt subtop en zal daar niet blij mee zijn. Het is echter zoals het is, dus zal JB1 tegen Barendrecht JB1 willen laten zien wat hun ware kracht is.

Eerste elftallen senioren

Ook Dames 1 genoot van een weekje rust. Nu wacht de uitwedstrijd bij Groen Geel, dat kennelijk een beduidend sterker team heeft dan vorig seizoen. De Wassenaarse dames bleven in de eerste 6 duels zonder puntverlies en mogen zich dus koploper noemen. Een mooie uitdaging voor Forescate, dat in de laatste thuiswedstrijd tegen Zoetermeer goed speelde, maar de kansen niet benutte. Deze wedstrijd begint om 12.45 uur.

Heren 1 liet zich van zijn goede kant zien tegen koploper Alliance H1, maar een winnende treffer van de gasten in de slotminuut betekende een stevige domper: 1-2. De blik is alweer gericht op de uitwedstrijd bij middenmoter Amstelveen, dat 8 punten heeft. Forescate staat met 4 punten veel te lag op de ranglijst in de 2e klasse, maar er is maar 1 remedie om uit die onderste regionen vandaan te komen en dat is punten pakken. Dat is ook wat de formatie van Willem Kauffmann vanaf 14.45 uur wil doen.

Overige senioren en veteranen

Dames 2 en Heren 2 spelen beide thuis en wel respectievelijk om 11.00 uur tegen Zoetermeer en om 13.00 uur tegen Victoria. Veteranen A neemt het om 11.00 uur op tegen Ring Pass. Dames A ontvangt om 11.00 uur Westland en Dames B gaat de confrontatie aan met Berkel en Rodenrijs.

Ik wens alle deelnemers aan het Clubeten en de Filmavond op 30 oktober heel veel plezier toe en onze hockeyteams een zonnig en, in sportief opzicht, succesvol weekeinde toe.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate