VOORBESCHOUWING: Thuisduels Dames 1 en Heren 1

Het is begin november, maar we gaan weer op een weekeinde af met een temperatuur van 18 graden. Opmerkelijk onder welke uitstekende weersomstandigheden dit seizoen de hockeywedstrijden worden gespeeld. Zondag 8 november thuiswedstrijden voor Dames 1 tegen Westland en Heren 1 tegen MHC Purmerend en dat alleen al is een bezoek aan Adegeest waard naast alle andere hockeyactiviteiten.

Jeugd

Een zaterdagmorgen is geen zaterdagmorgen als onze E- en F-jeugd niet het hockeytoneel betreden vanaf 09.00 uur. Bij de D-meisjes alleen een thuisduel voor MD4. Dit staat in schril contrast tot de C-meiden, want daar spelen werkelijk alle C-teams (C2 t/m C8) op eigen veld. In de B is dit genoegen echter alleen weggelegd voor MB7. MA4 (veld 1) en MA6 blijven ook dicht bij huis. JD5 komt eveneens op veld 1 in actie, maar ook JD3 fungeert als gastheer. JC2, JC3 en JC4 staan te popelen om de vaste aanhang op een smakelijk hockeygerecht te trakteren. Voor JB2 staat een duel op vertrouwd terrein geprogrammeerd. Op zondagmorgen verschijnen natuurlijk de Benjamini ’s en Kabouters op onze velden, maar bijzonder is dat MD6 al om 09.00 uur op veld 1 speelt, gevolgd door JD3. JF4 ruilt ook een keer de zaterdag voor de zondag in.

Eerste teams jeugd

MD1 begon de competitie met een gelijkspel, maar zal graag om 10.45 uur Dordrecht willen verslaan om zo de eerste driepunter in de 1e klasse te scoren. MB1 sloeg bij het debuut in Super B direct toe en won in het verre Enschede van de gelijknamige club. Zaterdag om 12.30 uur komt het Amsterdamse Hurley MB1 op bezoek, dat met 5-2 te sterk was voor Rood-Wit. Een pittige opponent, maar dat is Forescate MB1 ook voor Hurley. JA1 ontvangt om 14.15 uur Leonidas JA1 in de Topklasse en is op revanche uit. Onze talentvolle JA1, dat enkele weken geleden net niet Super A haalde, liet zich vorige week verrassen door Rotterdam JA2 en dat was een lelijke streep door de rekening.

Eerste teams senioren

Dames 1 was dicht bij een sensationele zege bij koploper Groen Geel, dat nog geen punt had verloren maar met het 3-3 gelijkspel tegen Forescate de handen dicht mocht knijpen. Forescate treft zondag 8 november middenmoter Westland om 12.45 uur. Onze gasten hebben drie punten meer, dus bij een zege komt Forescate langszij. Laten we niet vergeten dat Dames 1 in de eerste zes duels de hele Top 5 al heeft gehad en het alleen bij Alecto een terechte nederlaag leed. Met de belangrijke steun van de eigen supporters is een overwinning het doel van de formatie van Esther Mieremet.

En opeens was daar de 1-5 zege bij middenmoter Amstelveen in de beste wedstrijd van dit seizoen. Heren 1 had het lastig bij de terugkeer in de tweede klasse, nadat de degradatie uit de eerste klasse. Gezien het vertoonde spel in de eerste klasse, moest het toch mogelijk zijn om een klasse lager Top 3 te spelen, maar dat viel tegen. Tegen Alliance thuis ging het  al beter, maar in Amstelveen vielen de puzzelstukjes weer op zijn plek. "Tok” Altenburg en Lars van Vliet waren eindelijk weer beschikbaar en, ondanks dat gemis van James, liep het plotseling weer. Liefst vijf maal scoorde Forescate en waren er volop lachende gezichten te zien na afloop. Purmerend is de verrassende nummer 3 met 12 punten, op 5 punten achter de ranglijstaanvoerders Terriërs en Alliance. Purmerend is ook het laatste Top 6-team dat Forescate treft in de eerste seizoenshelft en als dit duel wordt gewonnen, dan staan alle seinen op groen voor een mooie eindsprint richting winterstop. Iedereen is van harte welkom op Adegeest vanaf 14.45 uur.

Overige senioren/veteranen

Niet alleen onze eerste teams spelen zondag 8 november thuis. Dames 3 treft om 12.45 uur Groen Geel en Dames 4 ontvangt om 14.45 uur Zoetermeer. Heren 3 kruist om 12.45 uur de hockeysticks met Zoetermeer. Tot slot treedt Veteranen B om 11.00 uur aan tegen Groen Geel.

Een aangenaam hockeyweekeinde staat weer voor de deur en ik wens alle Forescate teams veel succes toe.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate