VRIJWILLIG-CENTRAAL; Adee-Ellen-Susan

De oplettende bezoeker van de Forescate website kan het niet zijn ontgaan. Het is alweer een tijd geleden dat een vrijwilliger als vrijwilliger van de maand in het zonnetje werd gezet. Hoog tijd dus om de spotlights weer aan te zetten.

In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina, daarna blijven de artikelen terug te lezen onder 'Vrijwilligers' van het keuzemenu.

De afgelopen tijd is de samenstelling van de vrijwilligerscommissie drastisch veranderd. Na jaren van inzet hebben Susan Moll, Ellen Engels en Adee de Kock het stokje overgedragen. Als dank voor hun tomeloze inzet voor de club en in het bijzonder voor de vrijwilligerscommissie zetten we ze graag op deze manier nog eens goed in het zonnetje.

Hallo, wij zijn Adee (de Kock), Ellen (Engels) en Susan (Moll).

In het dagelijks leven werkt Adee als mede-eigenaar van de Kock, Raamfolie, is Ellen creatief ontwerpster in sieraden en Susan actief als personeelsfunctionaris in het onderwijs.

We lopen alle drie al heel wat jaren mee op de club, maar daarvan spant Adee de kroon met inmiddels enkele decennia. Adee is ook als enige van ons drie van origine een echte hockeyer (en ook trainer), voor Ellen en Susan is het hockeyspel altijd een sportieve en vooral gezellige bijzaak geweest, anders waren we - of denken we - allang de trimdames ontgroeid ;-).

Onze kinderen hebben het wat dat betreft een heel stuk verder gebracht. Onze dochters hebben samen Dames 1 bereikt en zijn daarnaast - net als wij - ook vriendinnen van elkaar geworden.

Naast het hockeyen helpen we al jaren de club op vele manieren met vrijwilligerswerk. Ook onze echtgenoten en kinderen dragen hun steentje bij. Opgeteld hebben onze families door de jaren heen onder meer gecoacht, gefloten, in commissies gezeten, als baroudste, trainer of als manager gewerkt. Momenteel werkt Mark de Kock nog als wedstrijdsecretaris Jeugd en is Paul Engels bestuurslid gastvrijheid en evenementen.

We eindigen in ieder geval nu met ons commissiewerk Vrijwilligerszaken, maar verdwijnen niet helemaal van het toneel. We blijven nog actief als baroudste en ook de indelingen voor de wedstrijdtafel blijft voorlopig nog wel door ons verzorgd worden. Zolang we op de club rondlopen zullen we altijd wel onze handen uit de mouwen willen steken. We  hopen dat we de afgelopen jaren onze missie hebben volbracht dat het vrijwillig meehelpen binnen Forescate een doodnormale zaak is en van ieder lid of ouder vanaf een bepaalde leeftijd verwacht mag worden. Bovendien is onze ervaring is dat betrokkenheid, gezelligheid en begrip voor elkaar echt verhoogd wordt als je zelf ook regelmatig actief bent voor onze club.

Dus wij eindigen met het motto: Laat je graag zien en draag je steentje bij!

Was getekend, Adee, Ellen, Susan