VOORBESCHOUWING: Heren 1 op bezoek bij Woerden

In het hockeyweekeinde van 14 en 15 november komen weer vele tientallen Forescateteams in actie. De zaterdag is opnieuw bomvol met een keur aan leuke jeugdduels en iedereen kan ook op zondag bij Forescate terecht en een kijkje nemen bij de allerjongste jeugd, senioren of veteranen. Dames 1 en Heren 1 spelen uit tegen HDS D1 en Woerden H1. Hopelijk keren zij terug met klinkende resultaten.

Jeugd

Op zaterdagmorgen zijn het de E- en F-jeugd die vanaf 09.00 uur het hockeyweekeinde openen en daar zijn wekelijks enkele honderden ouders getuige van. Bij de D-meisjes kunnen we rekenen op optredens van MD2, MD3, MD5 en MD7. Een stuk rustiger is het qua thuisduels in de C-categorie waar alleen MC7 in actie komt. Hoe anders is dat gesteld in de B-lijn, want MB2 t/m MB6 spelen allen op Adegeest. MA2, MA4 en MA6 staan ook te trappelen om hun hockeykunsten op vertrouwde grond te vertonen. JD2 en JD5 zijn komend weekeinde de enige jongensteams die als gastheer optreden voor hun opponenten. Zondagmorgen 15 november staan de velden weer ter beschikking voor de Kabouters en Benjamini ‘s.

Eerste teams jeugd

Vorige week waren er overwinningen voor MA1, JB1, MC1 en MD1. JC1 speelde gelijk en JA1, MB1 en JD1 liepen tegen een nederlaag op. JB1 is tot dusver ongenaakbaar in subtop en mag om 14.15 uur tegen Derby JB1 nog eens bewijzen dat het de beste ploeg in deze afdeling is. JC1 speelde knap gelijk bij Ring Pass en gaat om 09.00 uur proberen om tegen Hudito de eerste zege te boeken in de Topklasse na twee remises. JD1 had het lastig in de eerste twee duels en gaat op zoek naar een overwinning in de thuiswedstrijd tegen Roomburg om 10.45 uur. MC1 treft om 17.30 uur Rotterdam MC2 in de Topklasse, een tegenstander die op papier verslagen moet kunnen worden. Papier is maar papier, dus het moet op het veld gebeuren. MB1 verloor zaterdag geflatteerd van Hurley in Super B, maar dit kan gebeuren. Tegen Rood-Wit MB1 kan onze talentvolle MB1 mogelijk de 2ecompetitiezege boeken in een duel dat om 12.30 uur begint. Om 16.00 uur neemt MA1 het in de Topklasse op tegen Spirit MA1 en beide ploegen bevinden zich na twee duels met vier punten aan de top van de ranglijst.

Eerste teams senioren

Dames 1 verloor enigszins verrassend in eigen huis met 0-2 van Westland en verblijft daardoor in de onderste regionen van de tweede klasse. Daarmee doet het team van Esther Mieremet zichzelf enigszins tekort, maar de remedie is gewoon punten halen. Dat moet dan gebeuren bij HDS, dat een keurige middenmoter is met 9 punten. Drie maal won deze formatie en vier maal werd verloren. Forescate moet gewoon van eigen kracht blijven uitgaan, hard werken en de kansen benutten, want dan volgt de beloning vanzelf. Dit duel begint om 12.45 uur.

Hoewel trainer-coach Willem Kauffmann vanwege medische redenen ontbrak bij de thuiswedstrijd tegen Purmerend, werden de honneurs uitstekend waargenomen door Tok Altenburg en oud-teammanager Paul van Pelt. Een klinkende 3-0 zege na een prima wedstrijd betekende de tweede zege op rij en het ziet er naar uit, dat de ploeg het goede ritme heeft gevonden in de tweede klasse. Het onderaanstaande Woerden is de volgende tegenstander en naar verwachting coacht Willem Kauffmann zijn ploeg dan weer. Om 14.45 uur betreden beide teams het veld, maar ondanks het sterke spel van de laatste weken is ook nu de eigen drive en focus bepalend voor een goed resultaat. Aan Forescate de uitdaging om ook in Woerden haar ware kracht te tonen, zoals dit ook eerder in Amstelveen het geval was.

Overige senioren/veteranen

Op veld 1 komt om 13.00 Heren 2 in actie als het LOHC-Leidse Studs H4 ontvangt. Om 14.45 uur is het de beurt aan heren 3, dat Victoria probeert de maat te nemen. Veteranen A ontvangt om 11.00 uur De Kieviten. Dames A en Dames B spelen beide om 13.00 uur op Adegeest tegen respectievelijk Voorne en Creayenhout.

Ik wens alle Forescateteams een niet al te nat en in ieder geval plezierig en succesvol hockeyweekeinde toe.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate